نخستین واکنش اردوغان به سر به نیست شدن منتقد سعودی

یک شنبه 15 مهر 1397 - 21:46:5
نخستین واکنش اردوغان به سر به نیست شدن منتقد سعودی

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور ترکیه گفت موضوع ناپدید شدن جمال خاشقجی منتقد رژیم سعودی در استانبول را خودم شخصا پیگیری و نتیجه آن را هر چه که باشد، به جهانیان اعلام می‌کنم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اردوغان در کنفرانس سالانه حزب حاکم عدالت و توسعه با اشاره به پرونده جمال خاشقچی منتقد سیاسی عربستانی گفت: منتظر نتیجه تحقیقات درباره پرونده جمال خاشقچی هستیم.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: موضوع ناپدید شدن خاشقچی را خودم پیگیری و نتیجه آن را هر چه که باشد، به جهانیان اعلام می‌کنم.

اردوغان خاطر نشان کرد: مسئولان ترکیه‌ای باید روی فیلم‌های ضبط شده و دوربین‌ها نظارت داشته باشند. در حال چک کردن دوربین‌ها و  ورودی و خروجی فرودگاه‌ها هستیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: هرچند مساله ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی در ترکیه بسیار ناراحت‌ کننده است، اما «انتظارات ما در قبال موضوع خاشقجی همچنان مثبت است».

وی گفت آنکارا موضوع خاشقجی را در بالاترین سطح پیگیری می‌کند و دادستانی کل ترکیه رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد.

«خدیجه ازرو»، نامزد خاشقجی چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌های ترکیه گفت که نامزدش برای انجام دادن کارهای ازدواجشان به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول رفته و بیرون نیامده است. وی گفت که نامزدش از سوی دولت سعودی «ربوده شده» و این دولت مسئول جان او است.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول  با برنامه ریزی قبلی کشته شده و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است». 

شبکه الجزیره دیشب به نقل از منابع آگاه گزارش داد جسد تکه تکه شده جمال خاشقجی روزنامه نگار مشهور سعودی در یکی از مناطق استانبول ترکیه پیدا شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مهر 1397 - 21:31:46