دروغ یدیعوت آحارنوت برملا شد!

شنبه 14 مهر 1397 - 22:8:5
دروغ یدیعوت آحارنوت برملا شد!

بیروت- الکوثر: خبرنگار ایتالیایی دروغ پردازی های روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت را علیه یکی از رهبران جنبش حماس افشا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فرانچسکا بوری گفت مصاحبه اش با یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه از طرف رسانه های اسرائیلی نبوده و روزنامه یدیعوت آحارونوت متن مصاحبه را پس از ترجمه از روزنامه رپوبلیکا تحریف کرده است. وی تاکید کرد من نه اسرائیلی هستم نه یهودی و نه برای روزنامه های اسرائیلی کار می کنم. 
بوری در پیامی ویدئویی گفت: «ابتدا عذرخواهی می کنم که نمی توانم به زبان عربی صحبت کنم اما امروز زبان ایتالیایی را بر زبان انگلیسی ترجیح می دهم زیرا بدون تردید زبان من است و من ایتالیایی هستم. برای شفافیت می گویم من یک خبرنگار مستقل هستم. این بدان معناست که من کاملا آزاد و مستقلم. یهودی و اسرائیلی نیستم. مدت زمان طولانی برای روزنامه ایل فتّوکوتیدیانو و چند ماهی هم برای روزنامه لا رپوبلیکا به ویژه برای هفته نامه اش نوشته ام و مانند همه خبرنگاران مقاله های من به 24 زبان از جمله زبان عبری ترجمه می شود اما زمانی که مقاله ام به زبان ژاپنی ترجمه می شود کسی نمی گوید من برای مطبوعات ژاپنی کار می کنم. این طبیعی است. من فرانچسکا هستم و یک خبرنگار ایتالیایی مستقلم. من خودم هستم. به خوبی می دانم که این موضوع از کجا نشأت می گیرد... نه زبان عبری را می فهمم نه به زبان عبری صبحت می کنم. زمانی که مقالاتم به زبانهایی ترجمه می شود به این زبانها صحبت نمی کنم. طبیعتاً به ترجمه و مترجم اطمینان می کنم». 
بوری با اشاره به تحریف مصاحبه او با یحیی سنوار افزود، من در مصاحبه با سنوار گفتم «این اولین سئوالی است که از سنوار می پرسم» اما به زبان عبری ترجمه شد که «این نخستین باری است که سنوار با خبرنگار اسرائیلی صحبت می کند». 

پیش از این یدیعوت آحارنوت مصاحبه فرانچسکا بوری با یحیی سنوار را به عنوان مصاحبه خبرنگار خود با این مسئول حماس منتشر کرده بود تا این گونه القاء کند که سنوار با رسانه اسرائیلی مصاحبه کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 14 مهر 1397 - 21:51:44