پارلمان اروپا آزادی فوری منتقد دولت امارات را خواستار شد

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 18:35:25
پارلمان اروپا آزادی فوری منتقد دولت امارات را خواستار شد

تهران - الکوثر : نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه آزادی فوری احمد منصور را که به اتهام انتقاد از دولت امارات عربی متحده به ده سال زندان محکوم شده است، خواستار شدند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پارلمان اروپا امروز در نشستی علنی در استراسبورگ ، در متنی که جنبه قانونگذاری ندارد و با 322 رأی موافق در برابر 220 رأی مخالف ، به تصویب رسید ، از مقامات امارات خواست فورا و بدون هیچ قید و شرطی احمد منصور را آزاد کنند و همه اتهامات علیه وی را کنار بگذارند، زیرا وی یک زندانی اندیشه است و صرفا به خاطر استفاده مسالمت آمیز از حق آزادی بیان خود بازداشت شده است. 
 این درخواست آزادی فوری همچنین در مورد « همه زندانیان اندیشه » در امارات عربی متحده است.
احمد منصور 48 ساله ماه مه در محاکمه ای که مطبوعات بین المللی اجازه حضور در آن را نیافتند، به ده سال زندان محکوم شد.

پارلمان اروپا وی را به عنوان « آخرین مدافع احتمالی حقوق بشر در امارات عربی متحده که توانست علنا از مقامات این کشور انتقاد کند » می داند.
بازداشت وی در مارس 2017 موجی از اعتراضات سازمان های مهم دفاع از حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل را برانگیخت. 
احمد منصور، برنده جایزه مارتین انالس در سال 2015 -برگرفته از نام دبیرکل سابق عفو بین الملل - پیش از این نیز در اوایل بهار عربی در سال 2011 به اتهام استفاده از اینترنت برای توهین به مقامات اماراتی به سه سال حبس محکوم شده بود.
وی در نهایت در همان سال از رئیس جمهور عذرخواهی کرد، اما گذرنامه اش باطل و ممنوع الخروج شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 مهر 1397 - 17:53:55

دسته بندی :