تظاهرات در نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 11:41:28
تظاهرات در نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

تهران - الکوثر : شیعیان نیجریه و طرفداران "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برپایی تظاهراتی در روزهای اخیر آزادی وی و اطرافیانش را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بنا بر اعلام دفتر شیخ زکزاکی ، هواداران او در چند روز گذشته تظاهراتی را در ابوجا پایتخت نیجریه در اعتراض به بازداشت او و همسرش برگزار کردند.  

جنبش اسلامی شیعیان نیجریه نیز اخیرا با صدور بیانیه‌ای نقش شیخ زکزاکی در مبارزه با بی‌عدالتی را ستود. در این بیانیه آمده است: «شیخ ابراهیم زکزاکی هرگز خود را به عنوان رهبر فرقه یا جنبش اسلامی نمی‌داند. دستور کار جنبش او مخالفت با بی‌عدالتی است و هرکس حتی غیرمسلمانان نیز می‌توانند به این جنبش بپیوندد.» 

نظامیان ارتش نیجریه در آذر ماه سال 94 در یورشی وحشیانه به محل سکونت رهبر جریان اسلامی نیجریه ، ۲۰۰۰ نفر را شهید و هزاران نفر دیگر را زخمی کرده و شیخ و همسرش را نیز دستگیر کردند. 

از آن زمان به بعد، مناطق مختلف نیجریه صحنه اعتراضات مردمی در حمایت از این رهبر شیعیان نیجریه و محکومیت ارتش این کشور بوده است. 

دولت نیجریه که روابط نزدیکی با رژیم آل‌سعود دارد، جنبش شیخ زکزاکی را به ایجاد ناآرامی و تنش‌های مذهبی متهم کرده و به همین بهانه بارها مراکز فعالیت این جنبش را هدف قرار داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 12 مهر 1397 - 11:20:28