کلاه سفیدهای تکفیری را چه کسی فراری داد؟

چهار شنبه 11 مهر 1397 - 9:49:16
کلاه سفیدهای تکفیری را چه کسی فراری داد؟

تهران- الکوثر: رائد صالح رئیس گروه کلاه سفیدهای وابسته به گروه تکفیری جبهه النصره فعال در سوریه مدعی شد : ما رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم اما ماموران سازمان ملل متحد ما را از سوریه به تپه های جولان و اردن فراری دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رائد صالح رئیس گروه کلاه سفیدها در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی درادامه با این ادعا که داوطلبانه بعد ار بمباران مناطق مسکونی، مردم را از زیر آوار خارج و نجات می دهیم، گفت: گروه کلاه سفیدها متشکل از جوانان سوریه با مشاغل مختلف نظیر پزشک، تاجر، آهنگر، نجار و خیاط است!

گروه موسوم به کلاه سفیدها  اواخر سال 2012 میلادی در حلب رونمایی شد و اولین کنگره آنها 25 اکتبر 2013 با شرکت هفتاد نفر در شهر آدانای ترکیه برگزار شد. محدوده فعالیت کلاه سفیدها مناطق شمال ، شمال غربی، منطقه عملیاتی سپر فرات و عفرین است.

کلاه سفیدها در مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک و یگانهای مدافع خلق نیز فعالیتی ندارد. یگانهای مدافع خلق YPG در اواخر 2015 فعالان کلاه سفید را دستگیر ودر همان دوره در عفرین دستگاه های جستجو و نجات و آمبولاسهای کلاه سفید ها را ضبط و توقیف کرد. داعش نیز در مناطق تحت کنترل خود در سال 2015 کلاه سفیدها را بازداشت کرد.

گفته می شود کلاه سفیدها جاسوس MI6 انگلیس هستند و یک افسر اطلاعاتی انگلیس این گروه را سازماندهی کرده است.  افسر انگلیسی جمیز لو میجرر James Le Mesurier موسس Mayday Rescue است ویکی ازحامیان کلاه سفیدهاست .

به گفته دولت سوریه ، کلاه سفیدها سلاحهای شیمیایی و گاز کلر را از ترکیه وارد و در جیش الشغور انبار کرده اند و می خواهد حملات شیمیائی انجام داده و ارتش سوریه را متهم کنند.

در سال های اخیر نام 'کلاه سفیدها' بارها در اخبار مربوط به سوریه منتشر شده، گروهی که ظاهرا بین المللی است، ولی فقط در مناطق تحت تسلط تروریست ها فعالیت داشته و به ادعای خودشان، به مردم آسیب دیده در جنگ سوریه کمک می کردند.
کلاه سفیدها یا 'وایت هلمت‌ها'، گروهی هستند که در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌های در سوریه را به عهده دارند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی ها در سوریه انجام می شد. 
آخرین باری که نام کلاه سفید ها در اخبار رسانه های بین المللی منتشر شد، سی ام تیرماه و خروج این افراد از خاک سوریه بود؛ در مرحله ماقبل آخر نیز که نام کلاه سفید ها بر سر زبان ها افتاد مربوط به نمایش استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی ارتش سوریه در شهر 'دوما' در 'غوطه شرقی' بود، خبری که از ریشه بی اساس بود و آمریکا و متحدانش برای نجات گروهک تروریستی 'جیش الاسلام' که در آن زمان در دوما در محاصره ارتش سوریه بود، این سناریو را طراحی و توسط کلاه سفید ها اجرا کرد. 
روزنامه 'تلگراف' چاپ انگلیس اخیرا در مورد کلاه سفیدها نوشت: تامین کننده مالی این سازمان، وزارت خارجه امارات است که 5/3 میلیون یورو به این گروه اعطا کرده است؛ همچنین دولت انگلیس نیز اعلام کرده که 10 میلیون یورو به این گروه به منظور افزایش هماهنگی میان آنها و مخالفان سوری (تروریست ها) اعطا کرده است؛ گفته می شود که تعداد داوطلبان کلاه سفید در سوریه بیش از سه هزار نفر است و به هر یک از اعضای آن ماهانه معادل 150 دلار پرداخت می شود. 
در بررسی های بعمل آمده از حساب های کاربری اعضای گروه کلاه سفیدها و اطلاعات منتشره از آنها توسط منابع امنیتی سوری، وابستگی تشکیلاتی آنها به گروه تروریستی 'تحریر الشام' (جبهه النصره سابق) و سایر گروه های مسلح تکفیری آشکار شده است. 


چهار شنبه 11 مهر 1397 - 9:48:34