شهادت شش فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت

شنبه 7 مهر 1397 - 14:25:13
شهادت شش فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت

تهران- الکوثر: شش فلسطینی در بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت که با شعار «انتفاضه الاقصی» برپا شد، در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت که با تلاش بی وقفه فلسطینی ها همچنان ادامه دارد،این جمعه با شعار ''انتفاضه الاقصی'' برپا شد.

دراین تظاهرات،  جوانان خستگی ناپذیر فلسطینی در مناطق مرزی غزه ،با نظامیان اشغالگر مقابله کردند.

ساکنان غزه با وجود همه سختی ها، از فلسطینیهای دیگر مناطق و از آزادگان جهان خواستند برای تحقق اهدافشان،به این راهپیمایی ها بپوندند.

همچنین در مجموع 90 فلسطینی در تیراندازی نیروهای اسرائیلی با گلوله های جنگی در مناطق مختلف نزدیک مرز شرقی نوار غزه زخمی شدند.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد دو نوجوان 12 و 14 ساله از جمله شهدای دیروز در نوار غزه هستند و دیگر شهدا را افراد 18 تا 32 سال تشکیل می دهند.
به گفته وی در مجموع 35 کودک، چهار زن، چهار امدادگر و دو خبرنگار در بین افراد زخمی شده هستند.
در چارچوب " راهپیمایی بازگشت " هزاران فلسطینی از اواخر ماه مارس در مناطق مختلف نزدیک دیوار حایل نوار غزه برای تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و لغو محاصره این منطقه تجمع می کنند.
ارتش اسرائیل این راهپیمایی را به شدت سرکوب می کند که طبق آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون به شهادت بیش از 190 نفر و زخمی شدن 20 هزار نفر منجر شده است.


شنبه 7 مهر 1397 - 13:52:57