اطلاعات جدید از سقوط ایل-20 روسی: اسرائیل مقصر صد درصد است

دو شنبه 2 مهر 1397 - 22:6:25
اطلاعات جدید از سقوط ایل-20 روسی: اسرائیل مقصر صد درصد است

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت داده های جدید نه تنها نشان می دهد بلکه ثابت می کند که فاجعه سقوط هواپیمای ایل- 20 روسیه در سوریه به طور کامل بر عهده نیروی هوایی اسرائیل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایگور کوناشنکوف گفت: "داده های جدید نه تنها نشان می دهد بلکه ثابت می کند که فاجعه سقوط هواپیمای IL-20 در سوریه به طور کامل بر عهده نیروی هوایی اسرائیل و کسانی که در خصوص حمله به لاذقیه تصمیم گرفته اند". 
به گفته کوناشنکوف‏، تمام اظهارات مقامات نظامی اسرائیل در خصوص عدم ارتباط آنها با تراژدی مرگ 15 سرباز روس نادرست است.

روز 17 سپتامبر هنگام بازگشت هواپیمای ایل-20 روسیه به پایگاه خود در حمیمیم، چهار جنگنده اسرائیلی به اهدافی در لاذقیه حمله و از هواپیمای روسی به عنوان سپری در برابر پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کردند که به سرنگونی هواپیمای روسی با آتش پدافند هوایی سوریه منجر شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسرائیلی ها فقط یک دقیقه پیش از حمله به لاذقیه، روسیه را از در پیش بودن چنین حمله ای باخبر کردند که این زمان برای دور شدن هواپیمای ایل-20 از منطقه کافی نبود. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد مسئولیت سرنگونی هواپیمای روسی و کشته شدن 15 نظامی روس بر عهده نیروی هوایی اسرائیل و کسانی است که تصمیم به اجرای حمله به لاذقیه گرفتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 2 مهر 1397 - 22:6:9