نگرانی صهیونیستها از دستیابی حزب الله به موشک های نقطه زن

شنبه 31 شهریور 1397 - 0:17:36
نگرانی صهیونیستها از دستیابی حزب الله به موشک های نقطه زن

تهران - الکوثر : اعلام دستیابی حزب الله لبنان به موشک های نقطه زن ، نگرانی محافل اسرائیلی را از توانایی های این حزب تشدید کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منال اسماعیل گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین درباره بازتاب سخنرانی دبیرکل حزب الله در رسانه های اسرائیل گفت : سخنان سید حسن نصرالله در روز عاشورا درباره دستیابی حزب الله به موشک های دقیق، ضربه شدیدی به سیاست اسرائیل برای ناکام گذاشتن رسیدن سلاح های پیشرفته به دست حزب الله است. حملات نیروی هوایی اسرائیل به سوریه با همین هدف صورت می گیرد. مقامات اسرائیلی این سخنان دبیرکل حزب الله را تکذیب نکردند و فقط به تکرار تهدیدات گذشته درباره ویران کردن لبنان در صورت بروز درگیری بین این رژیم و حزب الله، پرداختند.  
در ادامه این گزارش آمده است: تحلیلگران اسرائیلی با صراحت اذعان کردند حزب الله با وجود حملات هوایی اسرائیل به سوریه، به موشک های دقیق دست پیدا کرده است. این تحلیلگران خواستار آن شدند که سخنان سید حسن نصرالله در این باره جدی گرفته شود. ناظران اسرائیلی تاکید کردند سخنان دبیرکل حزب الله، پیام آشکاری را برای اسرائیل درباره آمادگی این حزب برای هر رویارویی با این رژیم ارسال کرد.  
ایهود یعری کارشناس امور عربی در کانال دوازده تلویزیون اسرائیل گفت: «نصرالله به صورت روشن، ساده و حماسی مطابق شیوه خاص خود، سخن گفت. همه ما باید بدانیم که با وجود همه حملات اسرائیل، موشک های دقیق به داخل لبنان و انبارهای حزب الله رسیده است. نصرالله با صراحت این مسئله را بیان کرد و به اعتقاد من، باید آن را جدی بگیریم.»  
حزی سمانتوف خبرنگار امور عربی کانال ده تلویزیون اسرائیل گفت: «پیام سخنان نصرالله آن است که حزب الله برای جنگ با اسرائیل در صورت لزوم، با وجود دخالت آن در سوریه و با وجود اوضاع داخلی لبنان، آمادگی دارد. نصرالله همچنین این مسئله را تکذیب کرد که حمله هوایی اسرائیل به لاذقیه، محموله های سلاح حزب الله را هدف قرار داده است.» 
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: کارشناسان اسرائیلی اذعان کردند حزب الله همزمان با جنگیدن در سوریه، توان رزمی خود را تقویت و به سلاح های پیشرفته دست پیدا کرده است. این کارشناسان تاکید کردند عناصر حزب الله تجربه رزمی بالایی کسب کرده اند که می توانند عملیات در میدان نبرد را هدایت کنند و می دانند که چگونه از فناوری های پیشرفته مانند هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 شهریور 1397 - 20:12:46