ریاض المالکی از تصمیم اسپانیا استقبال کرد

جمعه 30 شهریور 1397 - 19:51:7
ریاض المالکی از تصمیم اسپانیا استقبال کرد

تهران - الکوثر : وزیر خارجه فلسطین از رویکرد اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، استقبال و ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ریاض المالکی با انتشار بیانیه ای گفت: «ما از رویکرد جدی اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خوشحالیم.» 
وی افزود: «اظهارات جوزف بورل وزیر امور خارجه اسپانیا، خوب و دلگرم کننده است و نشان می دهد اسپانیا در آستانه اتخاذ چنین تصمیمی قرار گرفته است.»
وی گفت اوایل ماه کنونی، به مادرید پایتخت اسپانیا سفر و با همتای اسپانیایی خود دیدار کرده است و ایده به رسمیت شناختن کشور فلسطین را با وی در میان گذاشته است تا خواه به طور گروهی در چارچوب کشورهای اتحادیه اروپا که قصد دارند ، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند یا جداگانه بدون نیاز به زمان بیشتر، این کار را انجام دهند.  
ریاض المالکی افزود: «درباره پیشینه تعهد اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گفتگو کردیم. پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا زمانی که جزو گروه مخالفان بود، همچنین از طریق مواضع حزب خود به عنوان یک حزب سوسیالیست این موضوع را مطرح و اعلام کرده بود، در صورت به قدرت رسیدن از به رسمیت شناختن فلسطین حمایت خواهد کرد.» 
وی تاکید کرد، با جوزف بورل همتای خود به منظور سرعت بخشیدن به این اقدام همچنان گفتگو خواهد کرد.
وزیر خارجه اسپانیا، چهارشنبه گذشته از قصد کشور خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین پرده برداشت و گفت این مسئله تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی همه کشورهای اروپایی روی میز دولت باقی خواهد ماند. 
بورل گفت: مادرید زمان مشخصی، به شرکای اروپایی خود برای رسیدن به توافق درباره این موضوع مهلت خواهد داد. در صورتی که میان کشورهای اروپایی بر سر این موضوع توافق حاصل نشود، این تصمیم به خود کشورها واگذار خواهد شد، تا تصمیم مناسب را اتخاذ کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 شهریور 1397 - 18:18:44

دسته بندی :