تلاش رژیم صهیونیستی برای مهار خشم روسیه

جمعه 30 شهریور 1397 - 18:14:6
تلاش رژیم صهیونیستی برای مهار خشم روسیه

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی برای مهار خشم روسیه در پی سرنگونی هواپیمای ایل 20 در سوریه تلاش می کند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در ادامه تلاش برای مهار خشم روسیه ، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل به روسها اعلام کرد ناراحتی آنها را درک می کند. منظور لیبرمن اتهامات روسیه به اسرائیل درباره مسئولیت داشتن این رژیم در سرنگونی هواپیمای ایل 20 است. لیبرمن تلاش کرد توپ را به زمین سوریه بیندازد.

شبکه المیادین در گزارشی افزود ، گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم مانند لیبرمن از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی ابراز تاسف کرد و گفت نیروهای سوری هواپیمای روسی را سرنگون کردند.

سخنان مقامات اسرائیلی با سفر فرمانده نیروی هوایی این رژیم به مسکو برای ارائه نتایج تحقیقات اسرائیل درباره سقوط هواپیمای ایل 20 روسیه همزمان شده است. گسترش تماس ها بین دو طرف روسی و اسرائیلی باعث آرام شدن محافل اسرائیلی به علت اتهامات روسیه نشد و سوالات مطرح در اسرائیل درباره تاثیر این ماجرا بر آزادی عمل اسرائیل در حمله به اهدافی در خاک سوریه را از بین نبرد. 
باراک رابید تحلیلگر امور سیاسی کانال ده تلویزیون اسرائیل گفت: «هر دو طرف روسیه و اسرائیل تلاش های گسترده ای برای مهار این بحران در پی سرنگونی هواپیمای روسی صورت می دهند. شاید این شرایط خطرناکترین بحران از زمان ورود نیروهای روسی به سوریه است. در واقع روابط و تفاهم ها بین روسیه و اسرائیل درباره اوضاع سوریه، با آزمون روبرو شده است.» 
ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال دوازده تلویزیون اسرائیل گفت: «بسیار خوب است که پوتین نشان داد روایت اسرائیل را از آنچه در سوریه رخ داد، درک کرده و پذیرفته است. اما مسئله اصلی آن است که روابط خوب پوتین با نتانیاهو نتایج مورد نظر را به همراه نداشته است.»  
 ناظران اسرائیلی هشدار دادند این حادثه در آسمان سوریه و واکنش روسیه دو عامل نگران کننده ای است که باعث می شود این رژیم چه در گام های نظامی و چه در رفتار دیپلماتیک خود، با احتیاط عمل کند.

در حالی که کارشناسان هشدار می دهند این ماجرا ممکن است تاثیر منفی بر آزادی عمل راهبردی اسرائیل در جبهه شمالی داشته باشد. بعضی از کارشناسان هم تاکید کردند اسرائیل از این پس مجبور خواهد بود فعالیت های خود را در سوریه با منافع روسیه هماهنگ کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 30 شهریور 1397 - 17:20:37