هشدار علماي بحرين در پي بازداشت دو خطيب حسيني

پنج شنبه 29 شهریور 1397 - 2:45:7
هشدار علماي بحرين در پي بازداشت دو خطيب حسيني

تهران - الکوثر : در پی بازداشت دو عالم و خطیب حسینی در بحرین، علمای این کشور درباره ادامه اقدامات تحریک آمیز حکومت هشدار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  علمای بحرین در بیانیه ای اعتراضی آورده اند:« رژیم باید از سرانجام طاغوت عراق که با نمادهای مذهبی جنگید، درس بگیرد.» 

علمای بحرین تاکید کردند آنچه رخ می دهد ، تحولاتی خطرناک است که مراسم عزاداری و همه مومنان را در برپایی آیین ها تهدید می کند.

آنها افزودند:« حکومت عادت کرده است هر سال با روند افزایشی و روشی خصمانه، به آیین های اسلامی و مراسم عزاداری سبط پیامبر خدا (ص) تعرض و احساسات مسلمانان را جریحه دار کند، حال آن که این آیین ها میراث چند صد ساله کشور و نماد مذهب شیعه هستند که برادران اهل تسنن نیز در آن مشارکت دارند.»
علمای بحرین در بیانیه خود افزوده اند:« با توجه به حملات طایفه گرایانه و ساماندهی شده حکومت، ما بر دین و اعتقادات خود ایمن نیستیم. شکنجه مذهبی در محرم سال جاری به اوج خود رسیده است چنان که دو نفر از علما و خطبای منابر در پی سخنرانی های متعارف در همه کشورها بازداشت شده اند.» 
در این بیانیه همچنین درباره پیامدهای ادامه جریحه دار کردن احساسات شیعیان هشدار داده و از حکومت خواسته شده است فوری دست از سیاست های منفور طایفه گرایانه خود بردارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 29 شهریور 1397 - 2:44:59

دسته بندی :