هشدار علمای بحرین به رژیم آل خلیفه

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 21:13:36
هشدار علمای بحرین به رژیم آل خلیفه

تهران - الکوثر : علمای بحرین با انتشار بیانیه ای بازداشت سه تن از علمای بحرین شامل شیخ مجید السهلاوی ، شیخ هانی البناء ، شیخ یاسین الجمری و نیز احضار سومین بار سید محی الدین المشعل را محکوم کردند و هشدار دادند رژیم آل خلیفه از سرنوشت صدام درس بگیرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این بیانیه آمده است : نیروهای حکومتی به تعرض به آیین های اسلام و مراسم عزاداری نوه رسول الله (صلی الله علیه و آله) ادامه دادند و هر سال با روند صعودی به شیوه خصومت با باورهای شهروندان و عادات مذهبی که قدمت صدها ساله دارد, احساسات مسلمانان را تحریک کردند. این عادات مذهبی که در برگزاری مراسم های مذهبی نمود پیدا می کند, جزء باورهای شیعیان است و البته برادران سنی آنان نیز با حس محبت به اهل بیت علیهم السلام در این مراسم ها شرکت می کنند.
علمای بحرین افزودند : دین و باورهای ما دیگر از این هجمه های تفرقه افکنانه نظام مند حکومتی در امان نیست؛ هجمه هایی که روند صعودی پیدا کرده است. از تخریب مساجد شروع شد و با تعرض هر ساله به حسینیه ها و مراسم های عزاداری و هدف قرار دادن خطیبان برجسته و علمای فاضل و بازجویی از آنان به خاطر هر واژه ای که به زبان آوردند یا هر بیت شعری که خواندند, ادامه یافت. این نوع برخورد با خطیبان ما را یاد دادگاه های تفتیش عقاید در دوره های عقب ماندگی و تاریکی می اندازد. آزار و اذیت های فرقه ای در مراسم عاشورای امسال به حدی رسید که دو نفر از علما و خطیبان به علت خواندن روضه (امام حسین ع) که در همه کشورها متعارف است, بازداشت شدند. این, تحولی جدی است که همه مومنان, علما و خطیبان را در گرامیداشت مقدس ترین آیین مذهبی شان تهدید می کند.
علمای بحرین تاکید کردند : ما درباره پیامدهای ادامه این اقدامات تحریک کننده هشدار می دهیم و خواستار توقف فوری این سیاست فرقه گرایانه زشت هستیم. نظام (بحرین) باید از سرنوشت نظام ستمگر عراق که با این آیین ها مبارزه کرد, عبرت بگیرد و ببیند آن رژیم به چه سرنوشت نکبت باری دچار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 21:13:27

دسته بندی :