اصلی ترین گزینه های ریاست جمهوری عراق را بشناسید

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 10:37:0
اصلی ترین گزینه های ریاست جمهوری عراق را بشناسید

بغداد- الکوثر: به گفته منابع آگاه، 6 شخصیت سیاسی کُرد برای تصدی پست ریاست‌جمهوری عراق نامزد شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «المسلة» عراق به نقل از یک منبع آگاه سیاسی نوشت شش نام برای تصدی پست ریاست‌جمهوری عراق مطرح شده است که عبارتند از: «سردار عبدالله»، «لطیف رشید»، «ملا بختیار»، «فاضل میرانی»، «برهم صالح» و «سلیم شوشکی».

برخی منابع رسانه‌ای دیگر نیز داوطلب شدن این 6 شخصیت سیاسی کُرد را برای جانشینی «فواد معصوم» رئیس‌جمهور کنونی عراق تایید کردند. 

از سوی دیگر، برخی منابع عراقی اعلام کردند دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق، دیروز دوشنبه فهرست نهایی نامزدهای خود برای ریاست‌جمهوری را تنظیم کردند و «ملابختیار» و «لطیف رشید» از حزب اتحادیه میهنی کردستان برای این پست نامزد می‌شوند و حزب دموکرات کردستان نیز تلاش دارد تا این کرسی را از حزب اتحادیه میهنی بگیرد و دو نامزد نیز برای این امر در نظر دارد که عبارتند از «هوشیار زیباری» و «روز نوری شاویس». اما بر اساس توافق سیاسی میان دو حزب از سالها پیش تاکنون، این پست به حزب اتحادیه میهنی می‌رسد.

پارلمان عراق، دوشنبه از آغاز ثبت‌نام نامزدها برای تصدی پست ریاست‌جمهوری خبر داد و قرار است در نشست امروز سه شنبه پارلمان، پرونده انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق نیز بسته شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 10:36:50

دسته بندی :