مشت‌آهنین آل‌خليفه؛ یکی از خطیبان بحريني احضار شد

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 22:9:30
مشت‌آهنین آل‌خليفه؛ یکی از خطیبان بحريني احضار شد

مقامات آل خليفه به مشکل‌تراشی و ایجاد محدویت برای ادای شعائر دینی ادامه می‌دهند و به‌طور سازماندهی شده‌ای شعائر دینی و برگزاری مراسم عاشورا را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،    رژيم آل خليفه یکی از خطیبان مراسم حسینی (ع) را احضار و از وی درباره مضمون یکی از سخنرانی‌هایش بازجویی کرد.

مقامات امنیتی بحرین از «سید محیی الدین المشعل» خطیب مراسم عزای حسینی (ع) بازجویی کردند. 

«المشعل» به مرکز پلیس شهرک «حمد الجنوبی» برای تحقیق درباره مضمون یکی از سخنرانی‌های دینی‌اش احضار شد. 

نیرو‌های امنیتی از آغاز عزاداری‌ها به بیش از 10 منطقه یورش بردند. گفتنی است مقامات امنیتی، المشعل را در پانزدهم اوت امسال پس از گذراندن محکومیت یک ساله‌اش در زندان به اتهاماتی مرتبط با آزادی عقیده آزاد کردند.

وی در چهاردهم اوت ۲۰۱۷ به اتهام ساختگی «تحریک علیه دولت» بازداشت و محاکمه شد.

تخریب نماد و جلوه‌های عاشورایی در بحرین

با فرا رسیدن ماه محرم، نیروهای امنیتی آل خلیفه بار دیگر در برخی مناطق نمادهای عاشورایی را تخریب و پرچم‌های عزاداری را پاره کردند.

خشونت مذهبی رژیم آل خلیفه، موضوع تازه‌ای نیست، بلکه جنایت پرتکراری است که به اشکال مختلف انجام می‌شود، اما در برخی از ماهها از جمله در محرم الحرام شدت بیشتری پیدا می‌کند.

خشونت مذهبی در بحرین موضوعی نهادینه شده و سیستماتیک است.

یکی از دلایل خشونت گسترده مذهبی در بحرین این است که خاندان آل خلیفه در این کشور قدرت را در اختیار دارد و آل خلیفه نیز علاوه بر اینکه بومی بحرین نیست و اصالت عربستانی دارد، در زمره اقلیت مذهبی این کشور قرار دارد.


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 14:23:8