رسانه‌های صهیونیستی در هفته ای که گذشت

شنبه 24 شهریور 1397 - 14:4:21
رسانه‌های صهیونیستی در هفته ای که گذشت

تهران- الکوثر :رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران به صهیونیست‌ ها به ادامه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ، ابراز نگرانی از شکست تروریست ها در سوریه وبه ویژه در ادلب به عنوان آخرین پایگاه آنها ، اظهارات مسئولین جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اقدامات تحریمی آمریکا ، خوشحالی و پایکوبی از  تهاجم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران ، طرح آمریکا برای همپیمانی ریاض ـ تل آویو ، نگرانی وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از خطرات تهدید کننده رژیمش و اعلام آمادگی دختر نوجوان فلسطینی برای سفر به ایران جزو مهمترین مطالب رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی بودند که تسنیم آنها را رصد کرده است .

به اعتقاد نویسنده روزنامه یدیعوت آحارانوت ، روی سخن دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران در گفتگوی اخیرش با یک خبرگزاری بین المللی با رژیم صهیونیستی بود و زمانی که هشدار داد در صورت سوء قصد به دانشمندان هسته ای ایران "عواقب دردناکی" در انتظار دشمنان خواهد بود دقیقا این پیام متوجه اسرائیل بود.

این روزنامه عبری زبان با اعتراف به ترور دانشمندان هسته ای می نویسد : این هشدار رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران بعد از ترور شماری از دانشمندان حاضر در برنامه هسته ای توسط موساد صورت می پذیرد.

یدیعوت آحارانوت همچنین با اشاره به ضربه قاطعانه سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در شمال عراق آن را همسو با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به سپاه برای افزایش توانمندی این نیرو برای دور کردن دشمنان از مرزهای کشور توصیف کرد.

آحارانوت در گزارش جالبی طی این هفته به پدیده گرد و غبار در ایران اشاره کرده و آن را هم زاییده فرایند حضور داعش و گروه های تروریستی در منطقه دانست و افزود : ایران موفق به شکست این گروه ها در عراق و سوریه شده، اما نتوانست در جنگ با تبعات حضور آنها یعنی جنگ علیه ریزگردها همانند جنگ اصلی پیروز شود.

بر اساس این گزارش، ایران هم اکنون در حالی از پدیده ریزگردها رنج می برد که منبع اصلی آن کشورهای عراق، سوریه و افغانستان است ، اینها همان کشورهایی هستند که ایران تلاش زیادی را برای آزادی آنها به کار بست، اما هم اکنون مهمترین چالش زیست محیطی از سوی این کشورها به سوی ایران در جریان است ، به ویژه اینکه جنگ های به وقوع پیوسته در این کشورها باعث گسترش بیابان ها در این منطقه شده و ایران نیز در مرکز نواری از بیابان های شکل گرفته قرار گرفته است.

آحارانوت که نمی توانست رضایت خود را از اغتشاشات اخیر بصره به ویژه به آتش کشدن کنسولگری ایران در این شهر پنهان کند، این اقدام را در راستای مقابله با حضور ایران در صحنه سیاسی عراق توصیف و در عین حال مدعی شد ناآرامی های بصره می تواند بازخوردهای گسترده تری را بر صحنه عراق داشته باشد.

این در حالی است که پایگاه خبری واللا تلاش می کند تا به جای پرداختن به این اقدام به مسئله تهدیدهای آمریکا در واکنش به هر نوع تهاجمی به منافع آمریکا در عراق بپردازد.

این پایگاه عبری زبان در پایان گزارش خود در مورد مشکلات عراق به نقل آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف می کند این رژیم برنامه هایی برای انتقال حملات خود که در سوریه انجام می شود، به عراق در دست دارد.

واللا همچنین در گزارش دیگری به نقل از منابع آگاه در نخست وزیری رژیم صهیونیستی خبر داد ، انتظار می رود نتانیاهو در نشست شورای امنیت علیه ایران شانه به شانه در کنار ترامپ بنشیند.

"تال شالیو" تهیه کننده این گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک خبر می دهد ، نخست وزیر (رژیم صهیونیستی ) توجه خاصی به حضور در این جلسه خاص داشته و هم اکنون رایزنی هایی برای حضور وی در این نشست در حال انجام است، زیرا نتانیاهو به شدت به دنبال انجام سخنرانی و ستایش از موضع ترامپ در این نشست است

.

شبکه 7 تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز با انتشار خبر کوتاهی در رابطه با سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به گرجستان خبر می دهد ، پرونده ایران اصلی ترین دستورکار گفتگوهای آویگدور لیبرمن با نخست وزیر، وزیر خارجه ووزیر دفاع گرجستان بود.

این رویکرد لیبرمن را سلفش موشه یعلون تایید نمی کند ، این شبکه تلویزیونی در گزارشی از سخنرانی که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ایراد کرده می نویسد : نه ایران ، نه حزب الله و نه حتی حماس هم اکنون خطر حیاتی تهدید کننده ما نیستند، بلکه این ساختار ناهمگون و تنازع برای بقا در جامعه اسرائیل است که آن را تا مرز خطر برده است.

به گفته یعلون که قرار است حزب جدید خود را برای انتخابات پیش رو در فلسطین اشغالی تاسیس کند ، اسرائیل گرچه حاضر به تشکیل دولتی دو قومیتی نیست، اما هم اکنون در حال شکل دادن به دولت ملی دو مذهبی (یهودی ـ م) است که می تواند بسیار خطرناک باشد.

شبکه تلویزیونی کان هم در گزارشی تحت عنوان " ایالات متحده : در مقابل ایران صبوری خود را از دست می دهیم" به نقل از نیکی هیلی که با فاکس نیوز گفتگو می کرد خبر می دهد صبر کاخ سفید در مقابل ایران به تدریج در حال پایان است.

این شبکه تلویزیونی در پایگاه اطلاع رسانی خود در این رابطه به نقل از یک مسئول بلند پایه اسرائیلی می نویسد : ما هم منتظر تغییری در سیاست های ایران هستیم، اما هیچ راهی برای دانستن این مسئله که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد وجود ندارد.

این مسئول بلند پایه صهیونیست که کان نامش را ذکر نکرده به شبکه می گوید: تنها اهرم فشاری که در اختیار داریم اقتصاد است ، با کمک این اهرم می توان فرصت خوبی برای به زانو در آوردن ایران فراهم کرد در حالی که به نقل از دیگر مسئولین بلند پایه این رژیم هم می افزاید آنها معتقدند که با این فشارها می توانند منجر به تغییر قدرت در ایران شود.

کان که به چند زبان به پخش برنامه می پردازد همچنین با انتشار کلیپی از یک گفتگو با عهد التمیمی دختر نوجوان فلسطینی که به دلیل درگیری با نظامیان صهیونیست توسط رژیم صهیونیستی زندانی شده بود، خبر می دهد این دختر که بر ادامه مبارزه تاکید و اعلام می کند ابایی هم از زندانی شدن مجدد ندارد اعلام کرده است ممکن است به جمهوری اسلامی ایران سفر کند، زیرا این کشور با اسرائیل و ایالات متحده مبارزه می کند.

در این حال روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی اقتصادی به هدف مشترک تهران ، مسکو و آنکارا برای مقابله با انحصار دلار در معاملات جهانی پرداخته و با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه بازرگانی بدون استفاده از دلار توسط این سه کشور می نویسد با توجه به اینکه ترکیه از خریداران گاز روسیه بوده و ایران و روسیه نیز تامین کنندگان نفت ترکیه محسوب می شوند این قرارداد می تواند برای هر سه کشور راهگشا باشد.

اما یکی از مطالب جالبی که هفته گذشته در روزنامه هاآرتص منتشر شد ، مسئله تلاش های انجام شده توسط آمریکا برای نزدیک کردن محمد بن سلمان به قدرت در عربستان در مقابل قبول عادی سازی روابط با اسرائیل بود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، باب وودوارد در کتاب اخیرش تاکید می کند کوشنر داماد ترامپ در اقدامی که مورد تایید وزرای دفاع ، خارجه ورؤسای سازمان های اطلاعاتی آمریکا هم نبود ، با هدف شکل گیری هم پیمانی بین اسرائیل و عربستان سعودی، از ولیعهدی محمد بن سلمان حمایت کرد.

هاآرتص به نقل از این کتاب می نویسد : هدف اصلی کوشنر از تقویت هم پیمانی بین اسرائیل و عربستان همسویی آنها در خصومت با ایران در خاورمیانه است.


شنبه 24 شهریور 1397 - 13:16:2