اجتماع بزرگ مادران در عزای طفل شش ماهه کربلا

جمعه 23 شهریور 1397 - 10:59:26
اجتماع بزرگ مادران در عزای طفل شش ماهه کربلا

تهران- الکوثر: شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران با امام حسین (ع) و امام زمانشان بیعت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همایش شیرخوارگان حسینی امروز هم به رسم سال های قبل در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

 هر سال در اولین جمعه ماه محرم مادران ایرانی شیرخوارگان خود را در آغوش می گیرند و به عشق طفل شش ماهه سالار شهیدان، خود را به مراسمی می رسانند که برای بزرگداشت مقام آن حضرت برپا می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی امروز هم به رسم سال های قبل در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. علاوه بر این در ۵۳۰۰ نقطه کشورمان و ۴۱ کشور دیگر مراسمی این چنین برپاست. مراسمی که در آن مادران این سرزمین شیرخوارگان خود را نذر یاری امام زمانشان می کنند. 

این مراسم امروز با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی فرد و دکتر حاج‌عبدالباقی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) همراه خواهد بود‌.

اجرای مراسم را هادی صلح جو بر عهده داشت و مراسم با کمی تاخیر، با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد. در ابتدای مراسم گروه تواشیح نوجوانان به اجرای قطعه‌ای پرداختند و هنرنمایی کردند‌. سپس فاطمه افشاریان (دختر شهید مدافع حرم) و  از شاعران آیینی کشورمان، شعری را در وصف حال گفتگوی حضرت رباب با علی اصغر (ع) خواند.

در ادامه این مراسم، خانم حاج عبدالباقی از کارشناسان مذهبی و علوم تربیتی طی سخنانی گفت: در قرآن خداوند آیاتی را به ما معرفی کرده است که بد نیست ما آن را در زندگی خود الگو قرار بدهیم. یکی از آنها هدیه کردن فرزند خود در راه خداست. همانطور که مادر حضرت مریم (ع) بدون آنکه بداند فرزندش دختر است یا پسر، او را به خداوند هدیه کرد و حضرت عیسی (ع) از برکات این نذر و هدیه است.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه شما امروز به فرزندانتان لباس سبز پوشاندید، هم یک نوع بخشش است که شما امروز از آن را پیروی کرده اید. در واقع همین که شما می گویید من فرزندم را به راه ولایت و خدا هدیه می کنم، سالها بازتاب این هدیه را در زندگی خود و فرزندتان خواهید دید. برگزاری چنین مراسمی یک نوع مراقبت از تربیت نسل آینده است. البته هدایت تنها دست خداست؛ ولی مهم این است که ما در تربیت فرزندمان مراقبت کنیم تا آنها به وسیله تربیت ما جهنمی نشوند.

وی درباره تربیت قرآنی و دینی فرزندان اظهار کرد: اگر ما به فرزند خود بگوییم که دنیا قلیل است و گذراست؛ این حرف را صرفاً می شنود اما اگر من مادر نگاهم دنیایی باشد و آن را عظیم ببینم، حرف من در فرزندم تاثیر ندارد. یکی از مسائل مهم تربیتی توجه به امر به معروف و نهی از منکر است. خدا کند ما هم یکی از اشاعه دهنده‌های این فرهنگ باشیم. ما همیشه دوست داریم فرزندمان در یک حاشیه امن باشد. برای همین گاهی از این فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فاصله می‌گیریم. مثلا اگر روزی فرزندمان به سمت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برود، به دلیل آنکه او را دوست داریم، سرزنشش می‌کنیم و به او می‌گوییم که خودش را از خطرات حفظ کند و به دنبال دردسر نرود.

حاج عبدالباقی تاکید کرد: یادمان باشد که جهاد از دوش زنان برداشته شده است؛ اما امر به معروف و نهی از منکر از زنان برداشته نشده است. امر به معروف و نهی از منکر آنقدر مهم است که حتی ممکن است بانویی در راه ترویج و عمل به آن شهید شود. یکی از اصول مهم تربیت دینی فرزندان، مراقبت زبان از بیان تهمت، دروغ و غیبت و دیگری ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که باید آنها را سر لوحه تربیت فرزندان خود قرار بدهیم.

در ادامه مراسم، یکی از مادحین اهل بیت به مرثیه خوانی در رثای طفل شش ماهه حسین (ع) پرداخت. همچنین سید حمیدرضا برقعی شاعر اهل بیت (ع) سروده خود را پیرامون مقام حضرت علی اصغر(ع) خواند. پس از آن مرتضی طاهری به مرثیه خوانی پرداخت.


جمعه 23 شهریور 1397 - 10:55:34

دسته بندی :