چرا توئیتر حساب کاربری ابومهدی المهندس را بست؟

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 19:39:44
چرا توئیتر حساب کاربری ابومهدی المهندس را بست؟

تهران- الکوثر؛ منابع خبری روز پنج شنبه گزارش دادند تعلیق حساب کاربری «ابومهدی المهندس» در توئیتر به درخواست دولت آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند اقدام شبکه اجتماعی توئیتر در بستن حساب کاربری « جمال آل ابراهیم» معروف به «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان «حشد الشعبی» عراق به درخواست دولت آمریکا صورت گرفته است.

 شبکه اجتماعی «توئیتر» سه‌شنبه (۱۱ سپتامبر/۲۰ شهریور) حساب کاربری «ابومهدی المهندس» را به حال تعلیق درآورد. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته این اقدام بعد از آن صورت گرفته که دولت ایالات متحده المهندس را به تحریک به خشونت علیه دیپلمات‌های آمریکایی در شهر «بصره» متهم کرده است. 

کنسول‌گری ایالات متحده در بصره و سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد روز شنبه هدف حمله با راکت قرار گرفت. کاخ سفید مدعی شده این حملات توسط گروه‌های متحد ایران انجام شده‌ است. 

 یک مقام آمریکایی به وال‌استریت‌ژورنال گفت تصمیم روز سه‌شنبه توئیتر بعد از آن اتحاذ شد که دولت آمریکا نگرانی‌هایی را درباره او مطرح کرد.

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما توجه آنها را به این موضوع جلب کردیم. آنها تهدید را درک کرده و برای رفع آن اقدام کردند».

سازمان الحشد الشعبی روز چهارشنبه از اقدام توئیتر اظهارتعجب و اعلام کرد: «پایگاههای مجازی رسمی و غیر رسمی الحشد الشعبی در معرض یک جنگ آشکار از مدت‌ها پیش قرار دارد».

یک سخنگوی توئیتر از اظهارنظر درباره تعلیق حساب کاربری ابومهدی المنهدس خودداری کرده و گفته است این شبکه اجتماعی برای رعایت مسائل امنیتی و حریم خصوصی افراد درباره اقدامات خود در خصوص حساب‌های شخصی اظهارنظر نمی‌کند.

ابومهدی المهندس در سال‌های گذشته نقش برجسته‌ای در سازمان‌دهی نیروهای داوطلب مردمی در عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته است. اما دولت آمریکا، او را در لیست سیاه «تروریسم» قرار داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 19:39:32