پمپئو:پایان مناقشه یمن اولویت امنیت ملی آمریکااست

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 10:58:27
پمپئو:پایان مناقشه یمن اولویت امنیت ملی آمریکااست

تهران- الکوثر: وزیر خارجه آمریکا با حمایت از متحدان منطقه ای خود در حمله به یمن، پایان دادن به مناقشه در این کشور را اولویت امنیت ملی دولت آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مایک پمپئو روز چهارشنبه در این بیانیه مطبوعاتی افزود: روز گذشته در کنگره تایید کردم که عربستان سعودی و امارات متحده عربی اقدامات اثبات پذیری برای کاهش خطر آسیب به شهروندان و زیرساخت های غیر نظامی در عملیات های نظامی این دولت ها انجام می دهند.
وی ادامه داد: دولت ترامپ روشن کرده است که پایان دادن به مناقشه یمن اولویت امنیت ملی است. ما همچنان به همکاری نزدیک با ائتلاف به رهبری سعودی ادامه خواهیم داد تا عربستان سعودی و امارات متحده عربی حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ داخلی در یمن را حفظ کنند.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: همچنین دسترسی بدون محدودیت را برای ارسال نیازهای تجاری و بشردوستانه از طریق راه های بسیاری که امکان پذیر است، فراهم کنند و اقداماتی را انجام دهند که اثرات درگیری ها را بر شهروندان و ساختارهای غیرنظامی کاهش دهد.
جنگ یمن با دخالت سعودی ها از سال 1394 علیه مردم این کشور آغاز شد و با گذشت نزدیک به چهارسال و به کارگیری انواع سلاح های ساخت آمریکا از سوی ائتلاف سعودی، این درگیری ها ادامه دارد.
هدف قراردادن یک اتوبوس حامل کودکان یمنی که منجر به کشته شدن بیش از 40 نفر شد، تازه ترین جنایت این ائتلاف است.


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 0:6:53