انتقاد نماينده مرجعيت در کربلا از عملکرد دولت عراق

جمعه 16 شهریور 1397 - 17:33:19
انتقاد نماينده مرجعيت در کربلا از عملکرد دولت عراق

بغداد- الکوثر: شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی گفت کوتاهی دولت عراق موجب به وجود آمدن چنین اوضاعی در بصره شده است و دولت باید برای حل آن تلاش کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نماينده مرجعيت عراق در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: «تحولات بصره را با نگرانی شدید دنبال می کنیم و تاسف خود را از اوضاعی که در این شهر به وجود آمده است ابراز می کنیم. درباره آنچه برای حل اوضاع در بصره پيشنهاد کردیم گوش شنوایی نیافتیم. کشته شدن تظاهرکنندگان در بصره و همچنین زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی را محکوم می کنیم».  
شيخ عبدالمهدي الکربلايي افزود: «ملت عراق دیگر نمی تواند در برابر ناتوانی مسئولان سیاسی برای حل مشکلاتشان صبر کند. مسئولان و رهبران سیاسی به منازعه بر سر منافع خود سرگرمند و راه را برای دخالتهای خارجی در امور داخلی عراق باز کرده اند. عملکرد بد مسئولان بلندپایه عراق موجب گسترش فساد شد. دولت جدید باید دولتی متفاوت با دولتهای پیشین باشد و باید از نظام سهمیه بندی دور شود. کوتاهی دولت موجب به وجود آمدن چنین اوضاعی در بصره شده است و دولت باید برای حل آن تلاش کند. مسئولان بلندپایه باید بین مردم حضور پیدا کنند و مطالبات شهروندان را بشنوند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 شهریور 1397 - 16:51:0