استعفای العبادی خواسته گروه‌های مقاومت عراقی

جمعه 16 شهریور 1397 - 12:19:17
استعفای العبادی خواسته گروه‌های مقاومت عراقی

بغداد- الکوثر: گروه های مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای استعفای فوری حیدر العبادی نخست وزیر عراق را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه های مقاومت اسلامی عراق امروز جمعه بیانیه مهمی درباره حوادث اخیر در استان بصره منتشر و درباره طرح آمریکا و رژیم سعودی برای ایجاد هرج و مرج و هدف قرار دادن دولت و ملت عراق هشدار دادند. آنها همچنین حیدر العبادی نخست وزیر عراق را مسئول کامل بحران در بخش خدمات رسانی و کوتاهی و عامل ناامنی توصیف کرده و استعفای فوری او را خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور ما در وضع سیاسی حساسی برای تشکیل دولت جدید به منظور تامین نیازهای مردم بعد از ناکامی دولت کنونی در این زمینه قرار دارد، دشمنانی که در استان های غربی فتنه انگیزی کردند و از جدایی طلبی در شمال عراق حمایت کردند اکنون به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد درگیری داخلی در استان های میانی و جنوبی عراق از طریق به آتش کشیدن ساختمان های دولتی و مقرهای گروه های مقاومت عراق هستند که با تشکیل حشد الشعبی طرح های آنان را به شکست کشاندند.

گروه های مقاومت عراقی از طرفهای داخلی خواستند ابزار اجرای برنامه های آمریکا و سعودی برای ایجاد هرج و مرج در کشور نباشند بلکه منافع کشور را در نظر بگیرند و به رهنمودهای مرجعیت دینی برای مهار کردن واکنش ها و خودداری از به آتش کشیدن موسسات دولتی و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی عمل کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما به حکمت مرجعیت دینی و آگاهی ملت عراق برای خنثی کردن توطئه کسانی که در کمین عراق و عراقی ها نشسته اند دل بسته ایم.

شایان ذکر است تظاهرکنندگان در بصره شامگاه پنج شنبه در اقدامی بی سابقه مقرهای شماری از احزاب و جریان های سیاسی و همچنین موسسات دولتی را به آتش کشیدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 شهریور 1397 - 12:19:5