ولید معلم : تهدیدهای آمریکا تاثیری بر عزم مردم سوریه نخواهد داشت

یک شنبه 11 شهریور 1397 - 20:6:46
ولید معلم : تهدیدهای آمریکا تاثیری بر عزم مردم سوریه نخواهد داشت

دمشق - الکوثر : ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه تاثیری بر عزم مردم نخواهد داشت و ارتش سوریه قصد دارد ادلب را پاکسازی کند و به فعالیت های تروریستی در کشور پایان دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولید المعلم در مصاحبه ای گفت :« چیزهایی که آمریکا فعالانه تبلیغ می کند بر عزم ملت و ارتش سوریه برای پاکسازی ادلب و پایان بخشیدن به تروریسم در سوریه تاثیر نخواهد داشت.» 
وزیر امور خارجه سوریه گفت :« ما ، مردم و رهبری سوریه ، مایلیم جنگ همین امروز پایان یابد ، اما مداخله کشورهای غربی به رهبری آمریکا کار را برای ما دشوار کرده است.» 
ماه گذشته مقامات روسیه درباره توطئه تروریست ها برای اجرای یک حمله شیمیایی به منظور تحریک کشورهای غربی به تلافی جویی در برابر دولت سوریه هشدار دادند.  پس از آزادی درعا در جنوب سوریه ، ادلب "بزرگترین زندان باز جهان" برای حدود سه میلیون نفر از مردم و آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه است.  

ولید المعلم گفت :« ادعاهای بی اساس آمریکا و متحدانش درخصوص استفاده از سلاح شیمیائی [توسط دولت سوریه] برای افکار عمومی جهان برملا شده است و هدف از آن توجیه تجاوزگری های احتمالی علیه سوریه است.» 
المعلم که با خبرنگار کانال «روسیه 24» گفتگو می کرد افزود:« بهترین دلیل برای این موضوع رویداد ماه فوریه گذشته است که آمریکا تلاش کرد از ورود هیئت تحقیق به این منطقه جلوگیری کند و سوریه را هدف تجاوز سه جانبه پیشدستانه ای قرار داد. این مسئله نشان می دهد که این گونه اتهامات بی اساس است و صرفاً دستاویزی برای توجیه تجاوزگری های آمریکا است. آمریکا به تحقیقاتی که مطابق سیاست هایش نباشد اهمیت نمی دهد.» 
وی گفت : تبلیغات آمریکا تاثیری بر روحیه ملت سوریه و برنامه های ارتش برای آزادسازی ادلب و نابودی کامل تروریستها در سوریه ندارد.
المعلم تاکید کرد :« حضور نیروهای آمریکائی در سوریه غیرقانونی است و آمریکا نمی تواند به هیچ شکلی این مسئله را توجیه کند. آمریکا اگرچه به روسیه تاکید کرده است که از التنف خارج خواهد شد اما هنوز این وعده را اجرا نکرده است و حتی مشغول آموزش گروههایی با اسامی مختلف است.» 
وی افزود :« حضور آمریکا در سوریه منجر به کشته شدن هزاران شهروند سوری شده است. هرگاه نیروهای ارتش سوریه اعضای گروهک تروریستی داعش را محاصره کرده اند آمریکا از این تروریستها پشتیبانی کرده است. روشن است که هدف واشنگتن طولانی کردن بحران سوریه برای خدمت به منافع اسرائیل است.» 
وزیر امور خارجه سوریه گفت :« ملت و رهبری سوریه امیدوارند که بحران این کشور همین امروز پایان یابد اما مداخلات خارجی به رهبری آمریکا در این مسیر اخلال ایجاد می کند.» 
وی درخصوص بازگشت مهاجران سوری گفت :« سوریه مشتاق بازگشت شهروندان خود است. این بازگشت باید داوطلبانه و امن باشد. دولت سوریه همه تلاش خود را برای تامین نیازهای زندگی محترمانه برای آنها به کار می گیرد. سوریه و روسیه در این زمینه تلاش بسیاری به خرج می دهند. اخیراً بیش از 20 هزار شهروند سوریه از لبنان بازگشته اند. اما غرب بازگشت آنها را با مانع مواجه می سازد و می خواهد از این مسئله برای اعمال فشار علیه دولت سوریه سوء استفاده کند که البته موفق نخواهد شد.» 
وی از نتایج سفرش به مسکو ابراز خرسندی کرد و گفت این نتایج تجلی اراده مشترک دو کشور دوست برای هماهنگی و تعمیق همکاری ها در حوزه های مختلف و تحقق مشارکت راهبردی است. 
ولید المعلم افزود: بازسازی سوریه فرصتی طلائی برای شرکت های روسی است تا همکاری های دو کشور را به مرحله اجرایی برسانند. روسیه و کشورهای دوست در طرح های بازسازی سوریه اولویت خواهند داشت. 
وی از مواضع این کشورها در پشتیبانی از سوریه در برابر تروریسم تقدیر کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 11 شهریور 1397 - 19:50:44