ابومهدی المهندس به برکناری فالح الفیاض واکنش نشان داد

شنبه 10 شهریور 1397 - 17:24:32
ابومهدی المهندس به برکناری فالح الفیاض واکنش نشان داد

بغداد- الکوثر: نائب‌رئیس سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق، با شتاب‌زده خواندن تصمیم نخست‌وزیر برای برکناری رئیس این سازمان، از این که چنین تصمیمی اتخاذ شده است ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جمال آل ابراهیم» معروف به «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق به برکناری «فالح الفیاض» رئیس این سازمان از کلیه پست‌های دولتی، واکنش نشان داد.

به نوشته «السومریة نیوز»، وی در دیدار با الفیاض با اشاره تصمیم نخست‌وزیر عراق مبنی بر برکناری او از تمامی پستهای دولتی گفت: مایه تاسف است که این تصمیم، شتاب‌زده و به این طریق درباره یک نهاد مهم و اساسی یعنی الحشد الشعبی اتخاذ شد. این تغییر بدون اطلاع و آگاهی و توجه به نظر الحشد و رهبران آن صورت گرفت.

وی افزود: ما به عنوان [اعضای] الحشد فراتر از هرگونه دخالت در امور سیاسی باقی خواهیم ماند و از این نهاد به عنوان یک نهاد ملی پایبند به قوانین محافظت خواهیم کرد. ما نخواهیم پذیرفت که الحشد الشعبی دچار سیاست‌زدگی شود.

ابومهدی المهندس تصریح کرد الحشد الشعبی باید یک نهاد دولتی باشد تا محبوبیتش را از دست ندهد.

وی تاکید کرد: الحشد نهادی است که در شرایطی که سرویس‌های دولتی از هم پاشیده بودند، از سوی مرجعیت و مردم تاسیس شده است و از سال 2015 تاکنون فشار زیادی بر این نهاد برای کاهش بودجه‌اش با وجود افزایش نیروها بدون هیچ تامین مالی، وارد شده است. سال 2015، شاهد قطع حقوق ماهیانه برای دو ماه نوامبر و دسامبر بودیم که بعدا نیز جبران نشد. ما در سالهای 2016 تا 2018، ناگزیر شدیم که حقوق نیروهای الحشد را کاهش دهیم.

نائب‌ رئیس الحشد الشعبی در ادامه به اتهامات ساختگی متعدد درباره فساد نیروهای الحشد اشاره کرد و گفت که ما با وجود اینکه این اتهامات از سوی بالاترین طرف‌های اجرایی کشور بر ما وارد شد و هیچ مدرکی نیز برای اثبات آن نبود، توجهی نکردیم و پاسخی ندادیم. هر طرفی که فاسد است باید به دستگاه قضایی تحویل داده شود نه این که رزمندگان مخلص کشور بخواهند مسئولیت این فسادها را برعهده گیرند.

از سوی دیگر الفیاض نیز تاکید کرد: ما برای پستهایی که ارزشی ندارند، به اینجا نرسیده‌ایم. همه پستهایی که من گرفته‌ام حتی در حد وزارت، در معنای اجتماعی هیچ ارزشی ندارند. 

وی تاکید کرد: الحشد در رفتارش بالغ شده و رشد کرده است و در قلب مردم ریشه دارد. عناصر الحشد پیش از هر اقدامی، هزار بار فکر می‌کنند. 

الفیاض افزود: ما تشکیل دولت جدید را شاهد خواهیم بود و امیدواریم که این دولت به تمام فداکاری‌ها وفادار بماند و خود را فدای وطن کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 17:9:39

دسته بندی :