تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد

جمعه 9 شهریور 1397 - 21:58:56
تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد

بغداد- الکوثر: شهروندان عراقی بار دیگر در اعتراض به دخالت مستقیم آمریکا در روند تشکیل دولت جدید این کشور روز جمعه در میدان فردوس در مرکز بغداد تجمع و مداخله های سفارت و مقامات آمریکا در کشورشان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دو روز پیش نیز شهروندان عراقی که دهها حقوقدان، استاد دانشگاه و پزشک آنها را همراهی می کردند، با تجمع مقابل منطقه امنیتی سبز نزدیک مقر سفارت آمریکا، علیه تحرکات "برت مک گورک" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در موضوع تشکیل دولت جدید عراق اعتراض کردند و علیه او و آمریکا شعار سردادند. 
در ادامه این اعتراضات، امروز جمعه شهروندان عراقی از جمله دهها تن از شیوخ عشائر و سایر اقشار مردم، دخالت آمریکا در امور داخلی و تعیین سرنوشت عراقی ها را محکوم کردند. 
تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی در هشدار به آمریکا، مک گورک و نیز کسانی که از آنها بعنوان مزدوران آمریکا در عراق یاد کردند، حمل کرده و سفارت آمریکا در بغداد را سرچشمه تروریسم دانستند. 
مک گورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در گروه موسوم به ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی واشنگتن در عراق طی بیش از یک ماه گذشته با نشست های مکرر و مداوم با رهبران مختلف سیاسی و ائتلاف های پیروز انتخاباتی در هر سه بافت شیعه، سنی و کرد عراقی با آنها درخصوص تشکیل دولت آینده صحبت می کند. 
در روزهای اخیر بسیاری از فعالان سیاسی و ناظران از اعمال فشار، تهدید و گاه تطمیع مک کورگ نسبت به برخی افراد و احزاب برای پیوستن به محوری خاص در میان دو محور رقیب انتخاباتی (صدر - المالکی) سخن گفته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 شهریور 1397 - 21:56:6