آیا فالح الفیاض جانشین العبادی خواهد شد؟

جمعه 9 شهریور 1397 - 19:58:25
آیا فالح الفیاض جانشین العبادی خواهد شد؟

بغداد- الکوثر: ساعاتی پس از آن که حیدر العبادی نخست وزیر عراق، فالح الفیاض را از ریاست سازمان بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق برکنار کرد، گروهی از رهبران ائتلاف «النصر» فالح الفیاض را به عنوان نامزد خود برای نخست وزیری معرفی کردند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه السومریه عراق اعلام کرد تعدادی از رهبران اصلی ائتلاف انتخاباتی «النصر» عراق به ریاست حیدر العبادی، «فالح الفیاض» را به عنوان نامزد خود جهت تصدی منصب نخست وزیری این کشور انتخاب کرده‌اند.

این رهبران ائتلاف النصر در بیانیه‌ای که امروز جمعه منتشر کردند، علت معرفی الفیاض به عنوان نامزد نخست‌وزیری را «باور به توانایی‌های او برای ترسیم یک برنامه دولتی» اعلام کردند که می‌تواند به همه خواسته‌های شهروندان عراقی جامه عمل بپوشاند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: «معرفی الفیاض برای تصدی نخست‌ وزیری تأکیدی است بر این باور ما که او توانسته محیطی سیاسی‌ ایجاد کند که فراتر از معیار فرقه‌ای و مکانیزم سهم خواهی است».

رهبران ائتلاف النصر همچنین تأکید کردند با باور به اینکه «دولت باید همه خواسته‌های معیشتی مردم عراق را در فضایی به دور از هرگونه فساد تأمین کند»، فالح الفیاض را به عنوان کاندیدای خود انتخاب و معرفی کردند.

اما ائتلاف النصر در واکنش به این خبر اعلام کرد بیانیه ای که با امضای شماری از رهبران این ائتلاف در حمایت از نخست وزیری فالح الفیاض منتشر شده جعلی است. این ائتلاف تاکید کرد موضع رسمی ائتلاف النصر از طریق دفتر رسانه ای این ائتلاف منتشر می شود و دیگر بیانیه ها منعکس کننده دیدگاه ائتلاف النصر نیست.

الفیاض ۶۲ ساله از ژوئیه ۲۰۰۹ مشاور امنیت ملی عراق بود. او مدرک مهندسی برق از دانشگاه موصل دارد و از شخصیت‌های امنیتی سرشناس عراق است.

اقدام دیشب حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف انتخاباتی النصر به برکناری الفیاض، واکنش و انتقاد ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» را در پی داشت.

ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای به این تصمیم العبادی اعتراض کرد و گفت که این تصمیم او «شخصی» و «غیر قانونی» است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 شهریور 1397 - 19:58:11