هشدار فیصل المقداد درباره بهره برداری سیاسی از مسئله بازگشت آوارگان سوری

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 11:54:18
هشدار فیصل المقداد درباره بهره برداری سیاسی از مسئله بازگشت آوارگان سوری

دمشق- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به برخی سنگ اندازی ها در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هشدار داد نباید مسئله بازگشت آوارگان سوری را به هیچ برنامه مشکوکی ارتباط داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فیصل المقداد در دیدار با «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران تأکید کرد که همکاری دمشق با کمیساریای سازمان ملل در امور آوارگان باید بر اساس حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه باشد.

المقداد در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری سازنده دولت سوریه و کمیساریای عالی آوارگان تأکید کرد.

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد المقداد در این دیدار همچنین به اقداماتی پرداخته است که دولت سوریه برای تسهیل روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان انجام داده است.

وی با تأکید بر تمایل دولت سوریه به همکاری با کمیساریای عالی آوارگان در این زمینه، این همکاری را بر اساس حفظ حاکمیت، استقلال، وحدت ملت و تمامیت ارضی سوریه عنوان کرد.

این مسئول سوری تصریح کرد که نباید مسئله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را به هیچ یکی از برنامه‌های مشکوک پیوند زد که با منافع ملت سوریه و بازگشت آنان به روستاها و شهرهایشان در تناقض است.

گراندی نیز به نوبه خود به اهمیت بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره استقبال از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و تأمین امنیت بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه آنان اشاره کرد.

وی بر همکاری بین کمیساریای عالی آوارگان و حکومت سوریه تأکید و اعلام کرد که این نهاد آماده است همه توانمندی و امکانات خود را برای تأمین نیازهای اساسی مربوط به بازگشت آوارگان فراهم و به دولت سوریه کمک کند که در روند خدمات‌رسانی به این افراد در اماکن اقامتی تسهیل ایجاد کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 11:54:11