یونیسف محاکمه رژیم سعودی را خواستار شد

چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 11:24:23
یونیسف محاکمه رژیم سعودی را خواستار شد

تهران- الکوثر: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) رژیم سعودی را به زیرپا گذاشتن قوانین بشردوستانه بین المللی به علت کشتار کودکان در حملات هوایی به یمن متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یونیسف در بیانیه ای که در پایگاه رسمی این سازمان قرار گرفت اعلام کرد عربستان سعودی به علت حملات هوایی که به کشته شدن دست کم 67 کودک در منطقه ضحیان استان صعده و مناطقی از استان الحدیده در روزهای 9 و 22 و 23 اوت کنونی منجر شد، قوانین بشردوستانه بین المللی را زیرپا گذاشته است.

در این بیانیه ضمن درخواست از عربستان برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی آمده است: کشورهای امضا کننده توافقنامه حقوق کودک که شامل عربستان هم می شود باید به این توافقنامه پایبند بمانند و به قوانین پایه بشردوستانه در خصوص حق کودکان در زمان درگیری های مسلحانه احترام بگذارند و همه تدابیر را برای محافظت از کودکانی که تحت تاثیر درگیری های مسلحانه قرار دارند اتخاذ کنند.

در این بیانیه بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق بین المللی و مستقل برای رسیدگی به نقض حقوق بشر در یمن تاکید و از همه طرف ها خواسته شده است تحقیقاتی فراگیر و بیطرف و موثق درباره این حملات و سایر حملات به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی از جمله مراکز آموزشی و بهداشتی انجام دهند و مجرمان را به دست عدالت بسپارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 11:24:16