روسیه خبرداد:

بازداشت هزاران نفر از طرفداران آتش بس در ادلب

چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 8:18:33
بازداشت هزاران نفر از طرفداران آتش بس در ادلب

دمشق- الکوثر: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در امور سوریه اعلام کرد تروریست ها هزاران نفر را در استان ادلب به جرم حمایت از آتش بس با ارتش سوریه بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نبنزیا گفت: تروریست ها بیش از 2 هزار نفر را بازداشت کرده اند، این افراد طرفدار توافق با مقامات سوریه هستند.

وی در ادامه افزود مسکو از سران گروه های مسلح در ادلب بارها خواسته است که تسلیم شوند، زیرا حفظ وضعیت موجود غیر قابل قبول است.

این مقام روس در ادامه افزود درباره تحرکات احتمالی برای اجرای سناریوی حمله با سلاح های شیمیایی در خاک سوریه با دبیر کل سازمان ملل متحد به صحبت خواهد نشست.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود ایالات متحده در حال تشدید جنگ افروزی خود علیه سوریه است.

روز 27 اوت، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: آمریکا، به افزایش استقرار یگان های موشک های کروز در خاورمیانه ادامه می دهد که این اقدام با صحنه سازی درباره «کاربرد سلاح شیمیایی» در ادلب ارتباط دارد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، کارشناسان خارجی برای صحنه سازی «حملات شیمیایی» با استفاده از بمب های حاوی گاز کلر وارد جنوب منطقه عاری از سلاح در ادلب شده اند تا به این ترتیب زمینه را برای حملات موشکی آمریکا و متحدانش به مواضع حساس ارتش سوریه فراهم کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 8:18:25