نظر استاد الازهر درباره خودکشی

سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:51:3
نظر استاد الازهر درباره خودکشی

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر می گوید : فردی که خودکشی می کند، گناهکار است اما کافر نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «احمد کریمه» استاد فقه و شریعت اسلامی در دانشگاه الازهر مصر گفت: خودکشی گناه کبیره است و انجام دهنده آن فاسق و گناهکار است اما براساس اجماع ائمه چهارگانه اهل سنت کافر نیست و خارج از ملت محسوب نمی شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، احمد کریمه شب گذشته در گفتگو با شبکه ماهواره ای «الحدث الیوم» اظهار کرد: فرد خودکشی کننده لزوما اطلاعاتی از دین را انکار نکرده است اما به قتل خودش اقدام کرده است و با این سخن خداوند مخالفت کرده است که می فرماید: «خودتان را نکشید زیرا خدا همواره با شما مهربان است» و همچنین این سخن خداوند که فرموده است: «خود را به مهلکه و خطر در نیفکنید».

کریمه با اشاره به اینکه به گفته فقها، مجازات خوکشی کننده براساس اراده الهی است و شاید وارد جهنم شود اما همیشگی نخواهد بود، افزود: برخی از اخبار مربوط به جزای فرد خودکشی کننده از رهگذر تهدید است.

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر در ادامه گفت: خودکشی کننده فاسق و گناهکار است و کار حرامی را مرتکب شده است اما از ملت خارج نمی شود و در نتیجه غسل، کفن و نمازمیت در مورد او اجرا می شود و در قبرستان مسلمانان نیز به خاک سپرده می شود و این اجماع اهل سنت در الازهر شریف است.


سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:50:34