فرودگاه بين المللی دبی هدف حمله پهپادی مبارزان يمنی قرار گرفت

دو شنبه 5 شهریور 1397 - 21:46:47
فرودگاه بين المللی دبی هدف حمله پهپادی مبارزان يمنی قرار گرفت

بيروت- الکوثر: فرودگاه بین المللی دبی امارات هدف حمله مبارزان يمني با استفاده پهپاد صماد-۳ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیرو‌های یمنی در عملیاتی بی‌سابقه فرودگاه بین المللی دبی امارات را با استفاده از پهپاد صماد-۳ هدف قرار دادند.

سرتیپ عزیز راشد، سخنگوی نظامی ارتش یمن در این باره گفت: حمله ویژه امروز به فرودگاه بین المللی دبی یک عملیات هشداردهنده دیگر پس از حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی است.

سرتیپ عزیز راشد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "این حمله پیامی برای متجاوزان است که هر چه حملات آنان بیشتر طول بکشد، قابلیت موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های ما نیز افزایش می‌یابد تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود و به اهداف مورد نظر برسد. "

او تاکید کرد مجموعه‌ای از اهداف اقتصادی و نظامی در نقشه اهداف ما قرار دارند که بر اساس جدول زمانبندی مشخص هدف قرار خواهند گرفت. حمله امروز به فرودگاه دبی در چارچوب این اهداف قرار داشت.

سرهنگ عبدالله الجفری، سخنگوی نیروی هوایی یمن نیز اعلام کرد: عملیات حمله به فرودگاه دبی بعد از پایش اطلاعاتی دقیق انجام شده است.

الجفری تاکید کرد: ائتلاف متجاوزان باید بداند که ضربات آتی سنگین‌تر است و ما توانایی‌ها و امکانات لازم برای ساخت هواپیما و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی آن‌ها را داریم.

همچنین، شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد پس از هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی نوبت به هدف قرار دادن فرودگاه دبی رسیده بود.

او خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن فرودگاه دبی نشان داد تمامی مناطق امارات متحده عربی در تیررس ما قرار دارد. بار دیگر از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم از امارات فاصله بگیرند.

قابل ذکر است، سامانه جدید پهپادی موسوم به صماد ۳، جدیدترین پیشرفت تسلیحاتی است که ارتش یمن از آن رونمایی کرده است.

این پهپاد در اولین ماموریت فرامرزی خود فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داد و سبب متوقف شدن فعالیت آن شد.

همچنین، یگان پهپادی یمن پیشتر با پهپاد "صماد ۲" پالایشگاه شرکت نفتی آرامکو در ریاض عربستان را هدف قرار داده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 5 شهریور 1397 - 21:46:41