سازمان ملل کمک بیشتر به آوارگان روهینگیایی را خواستار شد

شنبه 3 شهریور 1397 - 14:39:7
سازمان ملل کمک بیشتر به آوارگان روهینگیایی را خواستار شد

تهران- الکوثر: آژانس های سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواستند کمک های خود را به صدها هزار آواره روهینگیایی آسیب پذیر افزایش دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آژانس های سازمان ملل متحد روز جمعه از جامعه جهانی خواستند کمک های خود را به صدها هزار آواره روهینگیایی آسیب پذیر که از میانمار گریخته اند و نیز به بنگلادش که میزبان این آوارگان است، افزایش دهد.

حدود یک سال از بحرانی که 700 هزار روهینگیایی را مجبور به فرار از خشونت و نسل کشی در ایالت راخین میانمار و مهاجرت به بنگلادش کرد می گذرد. این تعداد به حدود 200 هزار نفری که در موج قبلی خشونت ها به بنگلادش آمده بودند ، اضافه شدند.
طرح جامع کمک های بشر دوستانه به آوارگان میانماری برای دوره مارس تا دسامبر 2018 نیازمند 950 میلیون و هشتصد هزار دلار است.در فاصله چهار ماه مانده تا پایان سال ، این طرح تنها یک سوم کمک های مالی مورد نیاز را دریافت کرده است. کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت سطح اندک کمک های مالی را نگران کننده دانستند.
اندره ماهیچیچ سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت:«مسئولیت جمعی بین المللی برای حفاظت و یافتن راه حل برای این آوارگان باید برای همه کشورهای منطقه و فراتر از آن یک اولویت باشد.»
رئیس ماموریت سازمان بین المللی مهاجرت در بنگلادش نیز در بیانیه ای گفت:«نباید خطری که آوارگان با آن مواجه هستند ؛‌ بی اهمیت جلوه داده شود. با گذشت یکسال از شروع بحران نباید آنها را فراموش کرد.»


شنبه 3 شهریور 1397 - 14:38:41

دسته بندی :