هشدار یونیسف درباره وضع کودکان روهینگیا در بنگلادش

پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 10:23:9
هشدار یونیسف درباره وضع کودکان روهینگیا در بنگلادش

تهران - الکوثر : یونیسف روز پنجشنبه هشدار داد بیش از نیم میلیون کودک مسلمان روهینگیا در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش همچنان با خطراتی از جمله ابتلا به بیماری و سیل مواجهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یونیسف همچنین اعلام کرد این کودکان همچنین در معرض خطر تبدیل شدن به یک نسل از دست رفته قرار دارند مگر آن که تحت آموزش های مناسب قرار گیرند. 
یونیسف در گزارشی به مناسبت یکمین سالگرد فرار هفتصد هزار روهینگیا از سرکوب های خشونت آمیز از سوی نیروهای امنیتی میانمار در ایالت راخین اعلام کرد این نهاد سرمایه گذاری بلندمدت بر روی آینده جوانان روهینگیا را تقویت کرده است. 
سیمون اینگرام سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد در کنفرانسی خبری در ژنو و پس از گذراندن شش هفته در اردوگاه های پناه جویان در کوکس بازار بنگلادش گفت: « ما درباره خطر از دست رفتن یک نسل از کودکان روهینگیا صحبت می کنیم. تنها موضوع نیم میلیون کودک حاضر در بنگلادش مطرح نیست بلکه موضوع آنهایی نیز مطرح است که در ایالت راخین هستند، افرادی که دسترسی شان به آموزش و تحصیل مناسب نیست و به شدت محدود است. از این رو، ما در واقع در ارتباط با نسلی از کودکان روهینگیا صحبت می کنیم که آموزش و تحصیل و امید آنها برای یادگیری مهارت های اساسی که آنها در زندگی بدان نیاز دارند، در معرض خطر قرار دارد.» 
او همچنین گفت :« فکر می کنم ما با اوضاعی سر و کار داریم که همچنان برای یک دوره زمانی ادامه خواهد داشت. ما باید برنامه ای داشته باشیم که به ما اجازه می دهد فراتر از شرایط فوق العاده عمل کنیم و به عبارت دیگر باید واکنشی پایدار نشان دهیم. و این یکی از پیام های کلیدی در گزارش ما محسوب می شود. این که ما واقعا می خواهیم همگان بپذیرند که این بحرانی نیست که به این زودی ها بر طرف شود.» 
این مقام یونیسف خاطرنشان کرد :« آنها (مقامات بنگلادشی) همواره به صورتی صریح اعلام کرده اند که در ارتباط با مسائلی همانند تحصیل و آموزش مسئولیتی برای آموزش کودکان روهینگیا بر اساس معیارهای بنگلادش ندارند. آنها می خواهند کودکان روهینگیا آموزشی را دریافت کنند که بر اساس معیارهای میانمار است. این موضع اصلی آنها محسوب می شود. موضوعاتی در ارتباط با زبان وجود دارد و ما همچنان در تلاش برای رسیدن به رویکردی مشترک در این باره هستیم. آنها می خواهند این کودکان به زبان میانماری آموزش دریافت کنند.» 
او گفت :« سازمان ملل متحد تخمین می زند پانصد و سی تا ششصد هزار روهینگیای آواره دیگر از جمله حدود سیصد و شصت هزار کودک، همچنان در ایالت راخین در میانمار حضور دارند. دسترسی سازمان ملل متحد به این منطقه محدود است.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 9:22:12

دسته بندی :