کاهش نرخ بلیت هواپیما؛ دستور شبانه رئیس جمهور به وزیر صنعت

چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 12:41:27
کاهش نرخ بلیت هواپیما؛ دستور شبانه رئیس جمهور به وزیر صنعت

تهران-الکوثر: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به نگرانی فعالان حوزه آژانس‌های مسافرتی در زمینه بالا رفتن قیمت بلیت‌های هواپیما، گفت: رئیس‌جمهور همین امروز برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما به وزیر صنعت دستور دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی‌اصفر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه موزه خانه ایرانی در برخی شهرهای کشور راه‌اندازی و به تدریج در همه شهرهای کشور راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه سازمان میراث فرهنگی 680 میلیارد تومان است که بودجه محدودی است و با وجود بودجه کمی که داشتیم رادیو و تلویزیون تبلیغات حوزه گردشگری را افزایش دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نگرانی فعالان حوزه آژانس‌های مسافرتی در زمینه بالا رفتن قیمت بلیط‌های هواپیما، گفت: رئیس‌جمهور همین امروز برای حل مشکل افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما به وزیر صنعت دستور دادند.

مونسان با بیان اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش گردشگری اختصاص یافت و امسال نیز یکی از بخش‌هایی که در قانون بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفته است بخش گردشگری است، افزود: 8700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار حوزه گردشگری گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در حوزه گردشگری 43 پروژه قابل واگذاری داشتیم که در یک سال گذشته 37 پروژه واگذار شده و از این بین 10 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه قرارداد اجرای نورپردازی 3 بعدی در تخت جمشید با طرف اتریشی بسته شده است، افزوذ: به دنبال این هستیم که هتلی که در نزدیکی تخت جمشید در اختیار ارتش است را تملک کنیم و برای توسعه اقتصاد گردشگری تخت جمشید آن هتل بازسازی کنیم و در اختیاز گردشگران قرار دهیم.

وی در مورد ثبت جهانی محور زندیه نیز گفت: بزرگ‌ترین مشکل این محور برای ثبت جهانی ساخت و ساز یک هتل در حریم این محور است که باید با مذاکره این مشکل طوری حل شود که سرمایه‌گذار ضرری نبیند و ثبت جهانی این محور نیز محقق شود.


چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 12:40:51

دسته بندی :