العبادی تشکیل جلسه پارلمان جدید را خواستار شد

یک شنبه 28 مرداد 1397 - 22:57:4
العبادی تشکیل جلسه پارلمان جدید را خواستار شد

بغداد- الکوثر: نخست‌وزیر عراق صدور دستور رئیس‌جمهور این کشور را برای تشکیل جلسه پارلمان جدید خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت: با توجه به تایید نتایج انتخابات پارلمانی اخیر از سوی دادگاه فدرال لازم می‌دانم که از مردم عراق برای شرکت در انتخابات و از کسانی که در امر برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات و بازشماری مجدد آراء سهیم بودند، قدردانی کنم.

العبادی ضمن تبریک به نمایندگان منتخب گفت: از نمایندگان منتخب می‌خواهم که به مسئولیت‌های خود در برابر مردم و خداوند عمل کرده و شایسته اعتماد مردم به خود باشند.

وی افزود: از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهم که هرچه سریع‌تر بر سر برنامه اداره کشور که باید خواسته‌های شهروندان را برآورده کند، به توافق برسند.

العبادی اظهار داشت: همچنین از رئیس‌جمهور می‌خواهم که دستور تشکیل پارلمان در نزدیک‌ترین زمان ممکن در چارچوب زمانی مشخص شده در قانون اساسی را صادر کند و نماینده بزرگترین فراکسیون پارلمانی مأمور به تشکیل دولت آینده شود.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 12 می 2018 برابر با 22 اردیبهشت 97 برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

تایید نتایج نهایی انتخابات از سوی دادگاه فدرال، به این معناست که احزاب پیروز بر اساس قانون اساسی، 90 روز برای تشکیل دولت فرصت دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 مرداد 1397 - 22:49:6

پربازدیدها