رئیس سابق موساد : پیروزی نظامی بر حزب الله دور از تصور است

یک شنبه 28 مرداد 1397 - 18:51:32
 رئیس سابق موساد : پیروزی نظامی بر حزب الله دور از تصور است

تهران - الکوثر : تامیر پاردو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اذعان به قدرت و نفوذ حزب الله لبنان گفت پیروزی نظامی بر جنبش حزب الله دور از تصور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تامیر پاردو از روسای پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست مدعی شد تنها راه از بین بردن جنبش حزب الله لبنان ، اعمال تحریمهای شدید بر ضد لبنان است ، درست همان کاری که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ضد ایران انجام داده است. 
پاردو در مصاحبه خود با جروزالم پست که هفدهم اوت صورت گرفت ، گفت پیروزی نظامی اسرائیل بر جنبش حزب الله لبنان دور از تصور است و تنها با اعمال تحریم بر ضد لبنان یعنی همان کاری که آمریکا درباره ایران انجام داده است، می توان از بن‌بست کنونی خارج شد.

جروزالم پست طرح پیشنهادی تامیر پاردو را بر ضد حزب الله یک طرح "انقلابی" توصیف کرد. 
این مسئول بلند پایه پیشین موساد که از سال دو هزار و یازده تا دو هزار و شانزده در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فعالیت داشته است، می گوید اگر دونالد ترامپ لبنان را تحریم کند، آثار این تدبیر "ده برابر" بیشتر از آثار تحریمهای اعمال شده بر ضد ایران که متحد تاریخی حزب الله محسوب می شود، خواهد بود.

به گفته تامیر پاردو، لبنان " تنها کشور جهان است که یک نهاد تروریستی دارد که قدرت آن بیشتر از ارتش ملی آن کشور است".
این مسئول اطلاعاتی بلندپایه پیشین اسرائیل به قدرت و نفوذ حزب الله اذعان کرد و افزود: "جنبش حزب الله در واقع همان لبنان است. این گروه هم در دولت و هم در پارلمان کرسی دارد. این گروه در تمام پرونده ها و موضوعات سیاسی قدرت تصمیم گیری دارد. این جنبش در زمینه جنگ نیز تجارت زیادی دارد و این مسئله را نباید ساده انگاشت. حزب الله لبنان به طور جدایی ناپذیری جزیی از ایران است." 
علاوه بر این تامیر پاردو معتقد است که "راهبرد حمله به جنبش حزب الله بدون حمله به کل لبنان همانند آن چه در جنگ ژوئیه-اوت سال دو هزار و شش اتفاق افتاد، یک مفهوم نخ‌نما است". در آن زمان تهاجم اسرائیل به لبنان از بسیاری جهات یک شکست تلقی شد. 
تامیر پاردو می گوید برای این که بتوانیم جنبش حزب الله لبنان را که موشکهای دوربرد در اختیار دارد، قطعا شکست دهیم باید لبنان را از جنوب تا شمال اشغال کنیم."
فرد شماره یک پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل در عین حال افزود ارزیابی‌ها نشان می دهد که اعزام نیروی نظامی تا منتهی الیه شمالی لبنان، تلفات جنگ را چه در میان غیرنظامیان لبنانی و چه در میان نظامیان ارتش اسرائیل به طرز قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. علاوه بر این ممکن است جنبش حزب الله با استفاده از تمام قدرت آتش‌باری خود و یکصد و سی هزار موشکی که در اختیار دارد، اسرائیل را هدف قرار دهد.
تامیر پاردو ادامه داد :" اگر ترامپ لبنان را نیز همانند ایران تحریم کند، اقتصاد لبنان بیشتر از سه یا چهار ماه دوام نخواهد آورد. لبنان ایران نیست؛ بلکه کشور کوچکی است که حیات آن به غرب و کشورهای سنی میانه‌رو بسته است. حتی اگر دونالد ترامپ بخشی از تحریمهای اعمال شده بر ضد ایران را به لبنان تحمیل کند، این روش برای غلبه بر حزب الله لبنان بسیار موثرتر از جنگ خواهد بود. اما برای این که فشارها بر جنبش حزب الله به حداکثر برسد، کشورهای غربی باید به صراحت اعلام کنند که تحریمهای اعمال شده بر ضد لبنان تنها تحت دو شرط برداشته خواهند شد: اول این که جنبش حزب الله سلاحهای خود را رها کند یا این که کاملا در ارتش لبنان ادغام گردد و دوم این که ایران به حضور خود در لبنان به طور کامل پایان دهد." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 مرداد 1397 - 17:35:34