شورش مسلحانه در جزیره سقطری یمن با حمایت امارات

یک شنبه 28 مرداد 1397 - 10:28:12
شورش مسلحانه در جزیره سقطری یمن با حمایت امارات

تهران - الکوثر : نیروهای تحت حمایت امارات در «جزیره سقطری» در سواحل جنوب یمن ، شورش مسلحانه را علیه مسوولان محلی این جزیره آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک منبع آگاه یمنی وابسته به مسوولان محلی جزیره قطری گفت: شخصیت‌های قبیله‌ای وابسته به امارات با نظارت افسران اماراتی حاضر در جزیره سقطری، در تلاش برای کودتا علیه مسوولان محلی، آشوب و اغتشاش در این جزیره هستند. 

این منبع آگاه یمنی افزود: هر یک از شخصیت های قبیله ای که در طرح شورش علیه مسوولان محلی سقطری مشارکت دارند، به عنوان پاداش از طرف امارات یک خودرو لوکس دریافت کرده اند. 

اقدامات نیروهای وابسته به امارات با هدف ایجاد هرج و مرج امنیتی در داخل جزیره سقطری انجام شده است.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که همزمان با  تجاوز عربستان به یمن، امارات نیز به بهانه مبارزه با القاعده به ایجاد پایگاه نظامی در جزیره سقطری اقدام کرده است. 

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات از یکسال قبل به دنبال تصمیم «عبدربه منصور هادی» رئیس‌ جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن (وابسته به امارات) تشدید شده است. 

همسویی و مشارکت گسترده امارات با عربستان در جنگ با یمن در عمل باعث ایجاد نوعی رقابت بین امارات و عربستان درباره مناطق تحت نفوذ در یمن شده است.  

جزیره «سُقُطریٰ» یمن در حد فاصل خلیج عدن و اقیانوس هند و نزدیک سواحل سومالی قرار دارد که در کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن بود که اخیراً امارات ، صدها  نظامی خود را در بخش‌های حیاتی جزیره «سقطری»، مستقر کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 مرداد 1397 - 9:50:8

دسته بندی :