«محور ملی» عراق: بزودی درباره تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان اعلام موضع‌ می‌کنیم

شنبه 27 مرداد 1397 - 9:21:29
«محور ملی» عراق: بزودی درباره تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان اعلام موضع‌ می‌کنیم

تهران – الکوثر: ائتلاف سنی‌های عراق اعلام کرد که این هفته دیدارهای رسمی با ائتلاف‌های شیعه «النصر، سائرون و الحکمه» داشته و طی نشست آتی خود، موضع خود را در قبال تشکیل فراکسیون اکثریت اعلام خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف چند جریان سیاسی اهل سنت عراق موسوم به «ائتلاف محور ملی» از آغاز گفت‌وگوهای این ائتلاف با ائتلاف‌های جریان‌های شیعه جهت تشکیل فراکسیون اکثریتِ پارلمان جدید خبر داد.

 

این ائتلاف جمعه (۲۶ مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای گفت‌وگو به منظور تشکیل فراکسیون اکثریت، محور ملی دیدارهایی با ائتلاف‌ها و شخصیت‌های سیاسی پیروز انتخابات عراق داشته است.

 

در بیانیه ائتلاف محور ملی عراق آمده است که این ائتلاف دعوت‌هایی رسمی از سوی ائتلاف‌های انتخاباتی شیعه برای دیدار و گفت‌وگو دریافت کرده است.

 

بنا بر این دعوت‌ها، کمیته مذاکره کننده ائتلاف محور ملی دوشنبه این هفته (۲۲ مرداد) با ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» دیدار رسمی داشته است.

 

براساس این بیانیه، کمیته مذکور علاوه بر دیدار با الفتح، با ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی الصدر»، و «الحکمة» به ریاست «عمار الحکیم» نیز دیدار جداگانه‌ای داشته است.

 

ائتلاف محور ملی، اعلام کرد که رهبران آن یکشنبه هفته آتی (۲۸ مرداد) طی نشستی، موضع نهایی خود در مورد دعوت‌های سه ائتلاف مذکور را اعلام خواهد کرد و آن را از طریق اعضای خود به اطلاع آن‌ها خواهد رساند.

 

این ائتلاف تأکید کرد که همه گروه‌های زیر مجموعه خود، آغوش خود را به همه ائتلاف‌ها و فراکسیون‌های سیاسی به منظور تشکیل فراکسیون اکثریت گشوده است.

 

در بیانیه ائتلاف محور ملی عراق تأکید شده است که «این فراکسیون اکثریت است که برنامه دولت آتی را ترسیم کرده و بر سر انتخاب رؤسای سه‌گانه و تشکیل کابینه آینده به توافق خواهد رسید».

 

ائتلاف محور ملی عراق که سه‌شنبه این هفته (۲۳ مرداد) با مشارک احزاب و چند گروه‌ سیاسی اهل سنت اعلام موجودیت کرد و «محمد الحلبوسی»، استاندار «الانبار» را به عنوان گزینه خود برای ریاست پارلمان عراق معرفی کرد.

 

چهارمین انتخابات پارلمانی عراق ۲۲ اردیبهشت برگزار شد. به رغم اعلام نتایج، ائتلاف‌های انتخاباتی برای تشکیل فراکسیون اکثریت که مقدمه‌ای برای انتخاب نخست وزیر است، به توافقی دست نیافته‌اند که این مسئله باعث ایجاد خلأ سیاسی در عراق شده است.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 


شنبه 27 مرداد 1397 - 9:16:10

پربازدیدها