آتش بس دریایی در یمن پایان یافت

پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 10:42:23
آتش بس دریایی در یمن پایان یافت

تهران - الکوثر : محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن پایان آتش بس یکجانبه عملیات نظامی دریایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحوثی ضمن اعلام این خبر تأکید کرد این آتش بس صدای ملت یمن را مبنی بر رد تجاوزگری و حمایت از صلح به گوش جهانیان رساند.

وی تصریح کرد عدم پذیرش این آتش بس از سوی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و هم پیمانان آنان بار دیگر تأیید کرد این کشورها عامل ایجاد تروریسم و تاجران جنگ هستند و از راه نظامی و اقتصادی و به ابزارهای مختلف ، مرگ را برای ملت یمن به ارمغان می آورند. 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ماه گذشته طرحی ابتکاری را مبنی بر توقف عملیات‌ نظامی دریایی از 31 ژوئیه تا 15 اوت ، مشروط به تشدید نشدن حملات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ، ارائه کرد.

وزارت دفاع یمن از این طرح استقبال کرد و از روز چهارشنبه ، اول اوت ، این طرح اجرایی شد اما ائتلاف سعودی این آتش‌بس را نقض کرد و یک قایق صیادی را در دریای سرخ هدف قرار داد. 

عربستان با حمایت امارات ، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 10:29:6

دسته بندی :