1300 کارخانه صنعتی در حلب سوریه به چرخه تولید بازگشت

چهار شنبه 24 مرداد 1397 - 10:48:11
1300 کارخانه صنعتی در حلب سوریه به چرخه تولید بازگشت

تهران- الکوثر: هزار و 300 کارخانه و کارگاه صنعتی تعطیل شده بر اثر جنگ داخلی در سوریه، هم اینک در منطقه الکلاسه حلب فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منطقه الکلاسه حلب یکی از قطب های صنایع نساجی این کشور به شمار می رود.
پس از سرکوب تروریست ها در این منطقه از استان حلب، حدود هزار و 300 کارخانه و کارگاه به مدار تولید بازگشتند که 60 درصد آنها را کارخانه ها و کارگاه‌های صنایع نساجی تشکیل می‌دهد.
صنعت کاران این منطقه با مشکلاتی در روند تولید روبه رو هستند که یکی از آنها انرژی برق است که برای فعالیت کارخانه ها و روشنایی خیابان ها و معابر اطراف منطقه ضروری است.
رئیس اتاق صنایع حلب نیز می گوید: پس از آزادسازی منطقه الکلاسه از دست تروریست ها و بازگشت صنعتگران، تامین برق منطقه که بزرگترین مانع در مسیر فعالیت آنان بود هم اینک حل شده است.
فارس الشهابی با بیان اینکه جریمه های مالی متراکم شده از دیگر مشکلات صنعت کاران است، در گفتگو با ایرنا افزود: نهادهای مسئول شرایط مناسب را برای بازگشت تولید به وضعیت بهتر فراهم کنند.
شهر حلب مرکز استان حلب و به عنوان 'پایتخت تجاری سوریه' در شمال این کشور واقع ‌است. 
شهر حلب از نیمه سال 2012 میلادی به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و تحت اشغال تروریست ها تقسیم شده بود. 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 24 مرداد 1397 - 0:10:33