در مراسم تشییع کودکان یمنی انصارالله: آمریکا مسؤول جنایت بزرگ ضحیان صعده است

دو شنبه 22 مرداد 1397 - 21:12:22
در مراسم تشییع کودکان یمنی  انصارالله: آمریکا مسؤول جنایت بزرگ ضحیان صعده است

تهران- الکوثر: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد، هدف قرار دادن کودکان در ضحیان جنایت بزرگ دیگری از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت شبکه المسیره، ساکنان استان صعده یمن صبح امروز (دوشنبه) پیکرهای شهدای کشتار پنجشنبه گذشته جنگنده‌های ائتلاف در شهر ضحیان در این استان که ۱۳۱ شهید و زخمی از جمله ۹۶ کودک برجای گذاشت را تشییع کردند.

در این مراسم صدها هزار تن از شهروندان یمنی از شهرهای مختلف استان صعده و نیز از استان صنعاء، پایتخت این کشور و دیگر استان‌های آن شرکت کردند، آنها در این مراسم پرچم‌های یمن و تصاویر شهدا و نیز پلاکاردهایی با محتوای درخواست آزادی و تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی در دست داشتند.

در صف مقدم این تشییع‌کنندگان، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تعدادی از وزرا، اعضای پارلمان، فرماندهان نظامی و امنیتی، مسؤولانی از دولت یمن و شخصیت‌های اجتماعی شرکت داشتند.

مراسم تشییع پیکر شهدای کشتار ضحیان با سر دادن شعارهایی در محکومیت این جنایت و درخواست برای انتقام‌گیری از عاملان آن آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم نماز میت را در بزرگترین خیابان شهر صعده برگزار کردند.

پدر یکی از این شهدا در این مراسم خطاب به دشمن گفت: به متجاوزان ستمگر می‌گوییم، به خدا قسم شما هرگز عزم و اراده ما را تضعیف نخواهید کرد و خون فرزندان ما به یاری خداوند شما را نابود خواهد کرد.

محمدعلی الحوثی نیز پس از اقامه نماز در جمع شرکت‌کنندگان سلام عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن را به آنها رساند و تاکید کرد: آمریکا با هم‌پیمان استراتژیکش، عربستان که به کشور ما حمله می‌کند، در قتل عام مردم یمن دست دارد.

الحوثی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در این جنایت با مردم یمن همدردی کردند، اظهار داشت: مردم در اینجا کشتار یمنی‌ها توسط آمریکا را محکوم می‌کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اظهارات مسؤولان وزارت خارجه آمریکا که گفته بودند، عربستان حق دارد تمامی مخالفان خود را از سر راه بردارد، تاکید کرد، کشتار کودکان در ضحیان جنایت آمریکا و هم‌پیمانانش است.

این رهبر انصارالله با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن کودکان در ضحیان جنایت جدید آمریکا و هم‌پیمانانش است، گفت: اگر دستور انجام چنین حمله‌ای از سوی وزارت خارجه آمریکا صادر نشده بود، عربستان و افسران آمریکایی در اتاق‌های فرماندهی دست به چنین کشتاری نمی‌زدند.

وی افزود: کشتار شنیعی که در حق کودکان یمنی انجام شد، تکرار جنایاتی بود که آمریکایی‌ها در ژاپن و دیگر کشورها مرتکب شدند، این جنایت ثابت می‌کند که دشمن به قوانین احترام نمی‌گذارند و آنها تنها "تروریست‌هایی جنایتکار" هستند.

وی افزود: آنها ده‌ها سال پس از کشتار ژاپن مرتکب این جنایت در حق کودکان شدند و کودکان این شهدا متجاوزان را رسوا کردند.

این رهبر ارشد انصارالله در ادامه آمریکا را مسؤول این جنایت و تمامی جنایاتی دانست که در حق یمنی‌ها انجام می‌شوند و تاکید کرد: نیروهای دشمن به قوانین احترام نمی‌گذارند.

وی در پایان به یگان موشکی که به شبحی تبدیل شده که دشمنان را می‌ترساند، تبریک گفت و تاکید کرد: نیروی زمینی، دریایی و هوایی یمن به عملیات خود علیه دشمن ادامه خواهند داد.

پس از سخنرانی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، پیکرهای شهدای ضحیان به وسیله نزدیک به ۵۰ دستگاه خودرو تشییع شده و در زادگاهشان در این شهر به خاک سپرده شدند.

در این مراسم خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف جهان و شبکه‌های تلویزیونی و نیز تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی داخل یمن و شبکه‌های عربی حضور داشته و مراسم را به صورت مستقیم پوشش دادند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی روز پنجشنبه نهم اوت یک اتوبوس حامل کودکان را که در پایان دوره تابستانی در بازار شهر ضحیان در حرکت بود، هدف قراردادند. در این حمله ۵۱ تن شهید شدند که ۴۰ تن از آنها کودک بودند، همچنین این حمله ۷۹ زخمی برجای گذاشت که ۵۶ تن کودک بودند.

همچنین شبکه المسیره تصویر ویدیویی را منتشر کرد که از داخل اتوبوس قبل از هدف گرفته شدن اتوبوس کودکان یمنی ضبط شده بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  

اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 22 مرداد 1397 - 17:44:7