درخواست محمد علی الحوثی برای شرکت در تظاهرات میلیونی

پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 14:50:31
درخواست محمد علی الحوثی برای شرکت در تظاهرات میلیونی

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات میلیونی برضد جنگ اقتصادی دشمن متجاوز فراخواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحوثی از مردم یمن خواست در مخالفت با تلاش دشمن متجاوز برای نابودی اقتصاد یمن ، در تظاهرات میلیونی شرکت و از منافع اقتصادی کشور خود حمایت کنند تا جهان صدای آنان را بشنود.  
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین مخالفت صریح با مسائلی از جمله تحمیل پدیده گرسنگی و گرانی مواد غذایی را اهداف این تظاهرات بزرگ دانست ، پدیده ای که نتیجه جنگ اقتصادی متجاوزان سعودی ، آمریکایی ، اماراتی و همپیمانان آنهاست. 
کمیته هماهنگی انقلاب مردمی یمن نیز اعلام کرد مکان و زمان تظاهرات به زودی اعلام خواهد شد. 

«محمد عبد السلام» سخنگوی انصار الله یمن نیز گفت مسوولیت کاهش ارزش «ریال یمن» و پیامدهای وخامت بار آن برای مردم این کشور برعهده رژیم آل سعود و هم پیمانان آن خواهد بود. 

پیشتر برنامه جهانی غذا در گزارشی با هشدار درباره وضعیت انسانی بسیار اسفناک، فقدان امنیت غذایی 18 میلیون یمنی و محاصره این کشور تاکید کرده بود، میانگین سوء تغذیه کودکان یمنی بالاترین نسبت در جهان را دارد و گرسنگی در این کشور رقم بی سابقه ای را ثبت کرده است. 

با گذشت بیش از 3 سال از جنگ عربستان علیه یمن و تحریم همه جانبه و محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن، مردم این کشور در سایه انفعال سازمان ملل با بحران‌های شدید انسانی دست و پنجه نرم می‌ کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 14:5:44

دسته بندی :