شکست سنگین متجاوزان سعودی در ساحل غربی یمن

پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 12:30:42
شکست سنگین متجاوزان سعودی در ساحل غربی یمن

تهران - الکوثر : نیروهای یمنی در عملیاتی حساب شده ، منطقه الجبلیه را که شهرستان التحیتا را به ساحل غربی وصل می کند از نظامیان سعودی پس گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شبکه المسیره یمن با اعلام این خبر افزود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ، منطقه الجبلیه را در شهرستان التحیتا در ساحل غربی یمن آزاد کردند. ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند پس از آزاد سازی حدود شش کیلومتر از منطقه اطراف التحیتا، به پیشرویهای زیادی دست یابند. آنان همزمان دهها جنگ افزار و خودروی زرهی متجاوزان را منهدم کردند.  
طالب الحسنی در گزارشی از آزاد سازی الجبلیه گفت :« نیروهای یمنی در یک عملیات نظامی حساب شده برای باز پس گیری منطقه الجبلیه در التحیتا ، توانستند نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آنان را در هم بکوبند. نیروهای یمنی حدود شش کیلومتر در اطراف التحیتا پیشروی کردند. دشمن سعودی تلاش کرد با وادار کردن صدها مزدور به مقاومت در برابر نیروهای یمنی، مانع پیشروی آنان شود هرچند تپه های شنی به گورستان این متجاوزان و مزدوران تبدیل شد. نیروهای یمنی چند روستا و دهها باب خانه صحرایی را آزاد کردند که متجاوزان آنها را به پایگاه نظامی تبدیل کرده بودند. متجاوزان و مزدوران وابسته به آنان پس از تحمل شکست سنگین مجبور شدند به صورت گروهی پا به فرار بگذارند و از منطقه الجبلیه عقب نشینی کنند. نیروهای یمنی پس از آزادسازی این منطقه سجده شکر به جای آوردند و ضد آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند. دشمن سعودی پس از این شکست تلاش کرد با استفاده از بالگردهای آپاچی، نیروهای یمنی را به عقب براند هرچند در رسیدن به هدف خود ناکام ماند. اهمیت منطقه الجبلیه در این است که شهرستان التحیتا را به ساحل غربی یمن وصل می کند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 11:29:29

دسته بندی :