سید عمار حکیم در واکنش به تحریم‌های آمریکا : وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار ایران است

چهار شنبه 17 مرداد 1397 - 22:59:31
سید عمار حکیم در واکنش به تحریم‌های آمریکا : وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار ایران است

تهران- الکوثر: رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا گفت: وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «سید عمار حکیم» در جلسه ی هفتگی روز چهارشنبه خود که در آن عده ای از نخبگان و نمایندگان و مسؤولین جریان حکمت ملی حضور پیدا می کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار و تحریم و حمله ای است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده است؛ از همه می خواهم که در این بحران در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و این کشور را یاری کنند.

وی افزود: در این بحران عراق باید راه تنفسی برای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ وظیفه ی دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران می باشد چرا که این کشور در کلیه ی بحرانها کنار ما ایستاد، ما به عنوان سیاست مردان عراق باید نقش خود را در راستای نزدیک کردن رویکردها و کاهش فشار با همکاری جامعه ی بین الملل و جمهوری اسلامی ایران به بهترین نحو ایفا کنیم.

سید عمار حکیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک عراق است و حدود ۱۳۰۰ کلیومتر مرز مشترک با این کشور داریم همچنین منافع و رابطه ها و وابستگی هایی با هم داریم که امکان ندارد به آن بی توجه بود، ما مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی ایران با توجه به حکمت و هوشمندی رهبر آن بر این بحران فائق خواهد شد.

وی تصریح کرد: گمان نمی کنم که جمهوری اسلامی ایران میلی به جنگ داشته باشد آمریکا و منطقه نیز جنگ را به نفع خود نمی بینند.

حزب الدعوه عراق که ریاست آن را نوری المالکی بر عهده دارد، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب تحریم‌های ظالمانه‌ای که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد را محکوم می‌کند و از تمام حکومت‌های آزاد جهان بخصوص حکومت‌های اسلامی می‌خواهد که این تحریم‌های ظالمانه را که موجب محرومیت ملت‌ها می‌شود و با ساده‌ترین اصول حقوق بشری در تضاد است، محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است که ملت عراق سختی و تلخی تحریم‌ها و حصار اقتصادی را چشیده‌اند و هزینه سنگینی پرداخت کردند و آمریکا در راس کشورهایی است که این تحریم‌ها را تحمیل کردند.

در پایان این بیانیه آمده است که حزب الدعوه از تمام کشورهای آزادیخواه می‌خواهد که این اقدامات ظالمانه را رد کنند، در برابر آن مقاومت کنند و اجازه ندهند که هیچ قدرتی علیه ملت‌های دیگر طغیان و سرکشی کند.

رئیس تشکیل الصادقون و عضو ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست که در تحریم های آمریکا ضد ایران در کنار تهران قرار گیرد.

حسن سالم رئیس تشکیل الصادقون و عضو ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست که در تحریم های آمریکا ضد ایران در کنار تهران قرار گیرد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که دولت عراق موضع اصولی و شجاعانه در قبال تحریم های اقتصادی آمریکا ضد ایران اتخاذ کند و از باب وفاداری در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستد به ویژه که ایران با جان و مال و سلاح در هنگام ورود داعش در کنار عراق ایستاد و موضع درخشانی بر عکس ایالات متحده آمریکا که موضع منفی داشت و از عراق چشم پوشی کرد و عامل ویرانی عراق گشت، داشت.

حسن سالم بیان کرد: امروز منطق حکم می کند که ما در کنار طرفی بایستیم که در کنار ما برای حفظ عراق و عراقی ها ایستاده است نه اینکه در راستای همسویی با طرفی که موضع منفی ضد ما داشته یعنی آمریکا حرکت کنیم.

 


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 17 مرداد 1397 - 16:38:47