تلفات سنگین عربستان و امارات در غرب یمن و اسارت دهها شبه‌نظامی

سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:7:8
تلفات سنگین عربستان و امارات در غرب یمن و اسارت دهها شبه‌نظامی

تهران- الکوثر: یک سرکرده شبه نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب یمن گفت، آمار بالای تلفات نیروهایشان در عملیات کمین انصارالله در جبهه ساحل غربی یمن ناشی از خلف وعده امارات در پشتیبانی هوایی از آنها بوده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عمر الصبیحی»، یکی از فرماندهان تیپ «عمالقه» وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن فاش کرد که شبه نظامیان این ائتلاف در غرب یمن تلفات سنگینی داده و امارات پشت شبه‌نظامیان خود را خالی کرده است.

الصُبیحی خبر داد، پس از اینکه یک گردان کامل از این تیپ (که از نیروهای اجیر شده از جنوب یمن بود) به مدت سه روز در نزدیکی منطقه الدریهمی در (جنوب) جبهه ساحل غربی در محاصره ارتش یمن قرار گرفت، امارات پشت آنها را خالی کرد.

به نوشته وبگاه یمنی «النجم الثاقب»، الصبیحی اظهار داشت: فرمانده گردان، در ابتدای امر مخالف پیشروی نیروهایش بود، اما برخی افسران اماراتی توانستند او را متقاعد کنند که بالگرد آپاچی با آنها خواهد بود، اتفاقی که هرگز نیفتاد و در نتیجه بیش از یکصد نفر از نیروهایش کشته یا زخمی یا به اسارت گرفته شدند.

الصبیحی گفت: در ابتدای امر افسران و نظامیان اماراتی هم با ما در این جبهه حضور یافتند و معتقد بودند که این نبرد زود یکسره می‌شود، اما وقتی درگیری‌ها شدت یافت، نیروهای ما مقاومت کردند، اما همه اماراتی‌ها عقب نشستند.

وی تاکید کرد: امارات برخلاف چیزی که قبلا نشان داده بود، دیگر اشتیاقی برای ادامه نبرد الحدیده ندارد.

الصبیحی نیروهای امارات را مسئول خالی شدن پشت نیروهای مسلح جنوب یمن خواند و از گروه های مسلح یمنی ( ائتلاف سعودی) حاضر در جبهه ساحل غربی خواست در ادامه نبرد تجدید نظر کند.

یگان‌های ویژه ارتش یمن دو روز پیش در عملیاتی منحصر به فرد گردان کاملی از عناصر مسلح وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی (گروه موسوم به تیپ المحضار) در منطقه الدریهمی در جبهه ساحل غربی یمن را به محاصره کامل خود درآوردند.

نیروهای مسلح یمن هم روز یکشنبه در بیانیه‌ای نظامی جزئیات  این عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور علیه نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در بخش الدریهمی در جنوب الحدیده را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات نظامی منحصر به فردی در ساحل غربی انجام دادند و موفق شدند شمار زیادی از متجاوزان و اشغالگران سعودی و اماراتی را به کمینی که قبلا در اطراف شهر الدریهمی آماده شده بود، بکشانند.

این بیانیه توضیح داد که در این عملیات بیش از 150 مزدور و متجاوز کشته و زخمی شده یا به اسارت نیروهای یمنی در آمدند که در بین آن‌ها برخی از سرکرده‌های مهم ائتلاف متجاوز سعودی هستند.

 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 16 مرداد 1397 - 16:7:1