مهندسی رفتار لازمه حضور موفق در بازار عراق است

یک شنبه 14 مرداد 1397 - 18:48:28
مهندسی رفتار لازمه حضور موفق در بازار عراق است

تهران- الکوثر: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مهندسی رفتار و توجه به رفتارهای حرفه ای متناسب با بازار را مهمترین اقدام برای تثبیت و توسعه حضور موفق در بازار عراق دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ناصر بهزاد  افزود: بازار 38 میلیونی عراق با پیچیدگی زنجیره های توزیع و لایه های متنوع مصرف، مواجهه متفاوتی را از سوی فعالان اقتصادی می طلبد تا سهم بیشتری از بازار عاید گردد.
وی با توجه به اقدامات سایر کشورها برای کسب توفیق در بازار عراق گفت: تعامل با مخاطب برای تدوین استراتژی اثرگذار در حوزه بازاریابی، ارتباط مستمر و مستقیم در بازار عراق، هماهنگی بموقع منابع تولید و تامین، انطباق پذیری کالا با نیاز مشتری از جمله مؤلفه های مهم در مهندسی رفتار تجاری است.
بهزاد همچنین افزود: انجام اقدامات حرفه ای متناظر با بخشهای بازار عراق از سوی فعالین اقتصادی و صادرکنندگان کالا و خدمات ایران می تواند در تبیین سیاست تولید و قیاس مستمر کمک کند و منجر به بالا بردن میزان فروش محصولات شود.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق با توجه به سه قسمتی بودن بازار عراق گفت: بازارهای محلی، سنتی، مدرن که طبعاً انجام رفتارهای دقیق و فرآیندی که بتواند بین توانایی های شرکتهای ایرانی و نیازهای مشتریان تعادل برقرار کند بسیار مهم است.
بهزاد وجه غالب مهندسی رفتار در بازار عراق را در گرو ترسیم و تدوین طرح بازاریابی خاص این بازار دانست که بتواند در هر بخش با اتکا به مزیت های موجود، راهبرد مناسبی را در ایجاد خطوط تولید کانالهای توزیع، ارتباطات، قیمت گذاری و موضع یابی کالا ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بازار عراق نسبت به بازارهای بقیه کشور ها، بیشترین ارزش صادراتی کالاهای ایرانی را به خود تعلق داده است. 
وی افزود در طی چهار ماهه سالجاری متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی ایران به عراق 527 دلار بوده که نسبت به میانگین قیمت کالاهای صادراتی کشور به سایر مقاصد صادراتی 1.2 برابر می باشد. 
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو باایرنا گفت: بیش از 50 درصد صادرات ایران در طی سالجاری به 3 کشور چین، امارات و عراق انجام شده است. 
وی افزود: از ابتدای سالجاری روزانه 20 میلیون دلار کالای صادراتی از ایران به عراق صادر شده است که بر اساس آمار گمرک ایران به لحاظ وزنی 14.01 درصد و به لحاظ ارزش 23.19 درصد رشد داشته است. 
بهزاد همچنین در مقایسه ارزش کالاهای صادراتی ایران به 3 مقصد اول صادراتی دنیا گفت: میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی به چین 336 دلار، امارات 456 دلار و عراق 527 دلار در سالجاری بوده است. 
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: آمار یاد شده نشان می دهد که بیشترین ارزش کالاهای صادراتی ایران به مقاصد هدف، مربوط به بازار عراق بوده است بگونه ای که سهم ایران در بازار عراق با 1.5 درصد افزایش به 17 درصد رسیده است . 
بهزاد گفت: ظرفیت بالای بازار عراق موجب شده در سالجاری بیش از 10.000 ردیف کالای ایرانی وارد این کشور شود. 
وی افزود: از جمله کلاهای صادراتی به عراق می توان به محصولات پلاستیکی، فراورده های کشاورزی و تبدیلی (ماشین الات و قطعات و تجهیزات صنعتی)، فرآورده های معدنی، صنایع غذایی و ساختمانی اشاره کرد. 
ارزش تبادل تجاری با عراق در حال حاضر به 10 میلیارد دلار در سال رسیده است.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 14 مرداد 1397 - 17:30:12