تحولات یمن: از انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی تا حمله پهپادی یمنی ها به پایگاه هوایی «ملک خالد»

شنبه 13 مرداد 1397 - 18:26:10
تحولات یمن:  از انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی تا حمله پهپادی یمنی ها به پایگاه هوایی «ملک خالد»

تهران- الکوثر: نیروهای پدافندی یمن صبح امروز موفق شدند یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در استان «الجوف» واقع در شمال یمن هدف قرار دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را منهدم کرد.

یک منبع نظامی یمن در این خصوص گفته که این پهپاد جاسوسی در شهرستان «المصلوب» استان الجوف واقع در شمال یمن منهدم شده است.

منبع یمنی اعلام کرد که نیروهای یمنی همزمان با انجام عملیات منحصر به فرد مانع نفوذ شبه نظامیان ائتلاف سعودی به شهرستان المصلوب شدند.

منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که در این عملیات تعدادی از شبه نظامیان کشته شدند و اجساد آنها در اماکن درگیر رها شدند.

نیروهای یمنی دیروز جمعه نیز با انجام عملیات نظامی در شهرستان المصلوب، تعدادی از شبه نظامیانی را که قصد نفوذ به منطقه «السداح» را داشتند، از پای درآوردند.

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز با استفاده از پهپاد تهاجمی «قاصف۱»، به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» واقع در جنوب غربی عربستان حمله کردند.

منابع یمنی می‌گویند که عملیات پهپادی ارتش یمن در خمیش مشیط با استفاده از پهپاد تهاجمی «قاصف۱» صورت گرفته است.

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه شب هفته گذشته نیز با استفاده از پهپاد قاصف۱، مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف قرار دادند.

توان عملیات‌های پهپادی-موشکی ارتش یمن از اواخر سال ۱۳۹۵ پس از ساخت و رونمایی پهپاد تهاجمی «قاصف -1» افزایش پیدا کرده است.

«قاصف1» با ماموریت تهاجمی و سه پهپاد شناسایی «راصد»، «رقیب» و «هدهد1» چهار پهپادی هستند که وزارت دفاع یمن سال گذشته اسامی آنها را اعلام کرد.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز نوزدهم فروردین ماه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک «بدر۱» را به سمت سایت راداری رژیم سعودی در «خمیس‌مشیط» در منطقه عسیر شلیک کردند.

پایگاه هوایی خمیس مشیط که در منطقه عسیر واقع شده است، در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مرزهای یمن قرار دارد.

35 نیروی ائتلاف سعودی در «الحدیده» اسیر شدند

نیروهای یمنی در جریان عملیات غافلگیرانه در جنوب الحدیده در غرب یمن، 35 نیروی وابسته به ائتلاف سعودی را اسیر کردند و ده‌ها تن از نیروهای ائتلاف را از پا در آوردند.

در درگیری‌های روز شنبه (امروز) در اطراف شهر «الدریهمی» در جنوب استان «الحدیده» در غرب یمن، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی شکست سنگینی خوردند.

به گزارش شبکه «المسیره»، نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانستند با استفاده از عنصر فریب و غافلگیری، نیروهای ائتلاف سعودی را در دام انداخته و تعداد بسیاری از آن‌ها را کشته، زخمی یا اسیر کنند.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی، گزارش داده که ۳۵ نیروی ائتلاف سعودی مجبور شده‌اند خود را تسلیم نیروهای یمنی کنند.

در این عملیات، چهار تانک ائتلاف سعودی نیز منهدم شد.

درگیری‌ها همزمان در ساحل غربی یمن در شمال این کشور و در استان «الجوف» به خصوص  در منطقه «المصلوب» نیز به شدت جریان دارد. یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز (شنبه) یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را بر فراز این منطقه منهدم کرد.

نیروهای یمنی از سه روز گذشته که عملیات ائتلاف سعودی برای نفوذ به مناطق تحت تسلط انصارالله و ارتش یمن در استان الجوف آغاز شده، مانع از نفوذ این نیروها شده‌اند.

 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


شنبه 13 مرداد 1397 - 18:25:54