درخواست از رژیم بحرین برای متوقف کردن سرکوب زندانیان

جمعه 12 مرداد 1397 - 17:40:41
درخواست از رژیم بحرین برای متوقف کردن سرکوب زندانیان

تهران- ا لکوثر: شماری از سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر از رژیم آل خلیفه در بحرین و مدیریت زندان مرکزی «جوّ» خواستند رفتار توهين آميز با زندانیان و سرکوب آنها را متوقف کند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمانهای «آمریکایی هایی برای دموکراسی»، «حقوق بشر در بحرین»، «پژوهشکده بحرین برای حقوق و دموکراسی "بیرد"»، و «مرکز اروپا برای دموکراسی و حقوق بشر» از دولت بحرین خواستند حسن مشیمع دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی و همه زندانیان سیاسی را آزاد و از برخوردهایی که باعث اهانت به بازداشت شدگان می شود مانند دست بند زدن به آنان حین درمان و ملاقات، دست بردارد.
سید احمد الوداعی مدیر پژوهشکده "بیرد" در اظهاراتی تصریح کرد هدف از اقدامات مدیریدت زندان مرکزی جوّ، دو چندان کردن رنج و سخنی زندانیان سیاسی صلح طلب است. 
وی افزود برای دولت بحرین کافی نیست که این افراد مجازاتهایی مانند حبس ابد را که نقض آشکار قوانین بین المللی است، می گذرانند بلکه آنها را در معرض برخورد غیرانسانی نیز قرار می دهد و از مراقبتهای پزشکی و ملاقات با خانواده هایشان و حتی از خواندن کتاب نیز محروم می سازد. متأسفانه سازمانهای حقوق بشری و سازمانهای نظارتی وابسته به آنان، همچنان در مقابله با این نقضهای حقوقی ناکام مانده اند به گونه ای که دفاتر دبیرخانه دادگستری در انگلیس و سازمانهای رسمی حقوقی، شکایتهای بسیاری را نادیده گرفته اند.
در همین رابطه، سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست مراقبتهای بهداشتی لازم را برای حسن مشیمع فراهم کنند و برخوردهای اهانت آمیزی را که مدیریت زندان در حق وی روا می دارد، محکوم کرد. 
مقامات بحرینی مانع آن می شوند که حسن مشیمع از درمان و آزمایشهای پزشکی لازم و ضروری برای بیماری سرطانش بهره برد، و علاوه بر آن نزدیک به دو سال است که از دریافت درمان و داروهای مخصوص بیماریهای مزمن در زندان محروم است.
همچنین حسین عبدالله، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی گفت مقامات بحرینی از مسئله مراقبتهای بهداشتی و پزشکی سوء استفاده می کنند تا زندانیان سیاسی و حقوقی را مجبور به پذیرش برخوردهای اهانت آمیز و خفت بار کنند.  
حسین عبدالله افزود که استفاده از دستبند برای زندانی سیاسی صلح جويی که هفتاد سال دارد و شرایط جسمانی وی بسیار وخیم است، هیچ هدفی جز مجازات وی به خاطر فعالیتهای سیاسی اش و بدرفتاری های بیشتر با او ندارد. همچنین جلوگیری از درمان این فرد، نه تنها قانون بین المللی را نقض می کند بلکه رها کردن وی بدون مراقبتهای پزشکی، ممکن است وی و دیگر زندانیانی را که از شرایط جسمانی بدی رنج می برند، از بین ببرد.
از طرف دیگر پسر دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی تحصن نامحدود را در مقابل ساختمان سفارت دولت بحرین در لندن پایتخت انگلیس آغاز کرد و خواستار اجازه دادن به پدرش برای تداوم درمان و دریافت داروهای ضروری در زندان جو مرکزی شد.
علی مشیمع در این باره گفت که از طریق تحصنش خواستار فراهم کردن درمان برای پدرش که در هفتادسالگی به سر می برد، خواهد شد و افزود: روزها و شبها را گرسنه خواهم گذراند و در فضای باز نیز خواهم خوابید. وی همچنین خواستار این شد که به پدرش اجازه دهند خانواده اش را که یکسال و نیم از ملاقات وی محروم هستند، ببیند و همچنین دست از ایجاد مزاحمت برای وی در زندان بردارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 12 مرداد 1397 - 17:40:35