در گفتگو با شبکه الکوثر؛

فلاحت پیشه: مقدمه مذاکره با آمریکا اجرای برجام است

چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 13:20:48

تهران – الکوثر: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت اگر گفتگو براساس منافع ملی ما باشد امکان مذاکره ایران با آمریکا وجود دارد اما مقدمه آن اجرای برجام است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه الکوثر اظهار داشت: آمریکائیها هنوز در قبال جمهوری اسلامی ایران سردرگم هستند، آنها با دیدن تحولات منطقه و تحولات دنیا و مقاومت ایرانیها بحث مذاکره بدون قید و شرط را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما معتقدیم این یک موضع است وکماکان یک راهبرد نیست، ایرانیها مذاکره را تابو نمی دانند بشرطی که در راستای منافع ملی آنها باشند و در برجام نیز اینگونه ورود کردیم.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو با اشاره گذشته خصمانه آمریکا گفت: تا زمانی آمریکائیها این گذشته را کماکان توام با اقدام خصمانه جدید ادامه می دهند طبیعی است امیدی به مذاکره نداشته باشیم.

فلاحت پیشه افزود: اکنون کشورهای اروپایی و سازمانهای بین المللی در حال فشار به آمریکا هستند که مقصر اصلی شکست دیپلماسی است، اگر شرایط به گونه ای شکل بگیرد که امکان مذاکره بر اساس منافع ملی کشور باشد ایران می تواند وارد فضای مذاکراتی بشود، اما مقدمه اش اجرای برجام است.


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 12:16:17