العبادی وزیر برق عراق را برکنار کرد

یک شنبه 7 مرداد 1397 - 12:57:39
العبادی وزیر برق عراق را برکنار کرد

تهران – الکوثر: در ادامه بحران برق در عراق و اعتراضات مردمی، 'حیدر العبادی' نخست وزیر جمهوری عراق، 'قاسم الفهداوی' وزیر برق عراق را تا اطلاع ثانوی از کار معلق کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق، این تصمیم در پی اوضاع نامناسب برق و عدم بهبود آن و تا زمان تکمیل تحقیقات اتخاذ شده است.

در این بیانیه به جزییات بیشتر و یا جایگزین احتمالی الفهداوی اشاره نشده است.

وی از سال 2014 وزیر برق و بین سال های 2003 تا 2013 استاندار الانبار بوده است.

این اقدام حیدرالعبادی یک روز پس از هشدار نماینده مرجعیت عالی عراق نسبت به ادامه وضعیت کنونی و تاکید بر ضرورت رفع هر چه زودتر مشکلات مردم صورت می گیرد.

تظاهرات اعتراضی مردم عراق علیه فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی بویژه خاموشی های طولانی مدت برق، کم آبی، مشکل اشتغال از اواسط تیرماه ابتدا در شهر بصره درجنوب عراق آغاز و بسرعت به استان های مرکزی و جنوبی و از جمله بغداد پایتخت این کشور سرایت کرد.

این اعتراضات که به مدت دو هفته ادامه داشت و بعضا به درگیری و خشونت هایی نیز انجامید و طی آنها دو نفر کشته و دهها تن از معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شدند، اواسط هفته گذشته موقتا متوقف و دیروز جمعه دوباره برگزار شد.

معترضان در بغداد و شهرهای بصره، کربلا، نجف، ذی قار، ناصریه، دیاله و میسان با سردادن شعارهای مختلف خواستار پاسخگویی هر چه زودتر دولت مرکزی و دولت های محلی (شوراهای استانی) به خواسته های خود در زمینه تامین خدمات ضروری شدند.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 مرداد 1397 - 12:57:32