تلاش کاخ سفید برای تشکیل ائتلافی برای مقابله نظامی با ایران

یک شنبه 7 مرداد 1397 - 9:54:14
تلاش کاخ سفید برای تشکیل ائتلافی برای مقابله نظامی با ایران

تهران – الکوثر: یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه از تلاش دولت ترامپ برای تشکیل یک ائتلاف شامل کشورهای عربی خلیج فارس با هدف مقابله با جایگاه نظامی ایران در منطقه خبر داده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، منابع آگاه اعلام کردند که دولت ترامپ در حال کار بر روی ایجاد یک ائتلاف شامل کشورهای عربی است تا با موقعیت نظامی ایران در منطقه مقابله کرده و توازن نظامی را برقرار کند.

 

منابع آگاه افزودند: کاخ سفید در حال برنامه ریزی برای تشکیل یک کنفرانس در اواسط اکتبر است که احتمالا کشورهای مصر، اردن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در آن شرکت خواهند کرد. این کنفرانس قرار است در کمپ دیوید یا واشنگتن برگزار شود.

 

کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس قرار است درباره تشکیل ائتلاف راهبردی خاورمیانه بحث و رایزنی کنند که هدف اصلی آن تقویت روابط دفاعی خواهد بود.

 

آخرین باری که رهبران کشورهای خلیج فارس به کمپ دیوید سفر کردند، مربوط به سال 2015 میلادی است یعنی زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا از دیپلمات‌های عربی دعوت کرد تا برای اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران به آمریکا سفر کنند.

 

گرچه کشورهای عربی به صورت علنی حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کردند ولی در محافل خصوصی نارضایتی خود را از این توافق بیان کرده و از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای استقبال کرده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 7 مرداد 1397 - 9:50:34

دسته بندی :