راهنمای سفارت عراق و اخذ ویزای این کشور

شنبه 6 مرداد 1397 - 17:57:28
راهنمای سفارت عراق و اخذ ویزای این کشور

عراق یکی از کشورهای خاورمیانه و از همسایه های جمهوری اسلامی ایران است که به دلایلی صنعت گردشگری آن از نظر طبیعت و … شناخته شده نیست با این حال گردشگری مذهبی در آن رونق زیادی دارد.

تهران- الکوثر:  برای سفر به عراق باید ویزای این کشور را داشته باشید، چه این سفر سیاحتی و زیارتی و چه کاری و اقامتی باشد با الکوثر فارسی همراه شوید تا ببینیم دقیقا چه مدارکی برای دریافت ویزای عراق از سفارت عراق نیاز دارید.

اطلاعات کلی از سفارت عراق

برای این که بتوانید سفر به عراق کنید اول لازم است تا ویزای آن را داشته باشید:

آدرس سفارت عراق: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، شماره ۱۶۴۰

تلفن: ۸۸۹۳۸۸۶۶ – ۸۸۹۳۸۸۶۵

فکس: ۸۸۹۳۸۸۷۷

ساعات کاری: برای پیگیری امور مربوطه می توانید روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر با سفارت تماس بگیرید.

چه مدارکی برای اخذ ویزای عراق نیاز دارید؟

برای اینکه بتوانید ویزای عراق را بگیرید باید مدارک زیر را آماده کنید و ارائه کنید:

پاسپورتی که ۶ ماه تا پایان آن اعتبار مانده باشد

عکس تمام رخ با پس زمینه ی سفید که به تازگی آن را گرفته باشید

بیمه ی سلامت پزشکی

اخذ فرم درخواست ویزا و تکمیل آن

اما ویزای گردشگری دو نوع دارد که شامل ویزای یک ماهه انفرادی و ویزای یک ماهه گروهی می شود.

بعد از این که ویزای گردشگری عراق را می گیرید تا ۳ ماه اعتبار دارد. برای این که بتوانید این ویزا را بگیرید نیازی نیست تا مثل اخذ ویزای بسیاری از کشورهای دیگر، حضوری به سفارت بروید و می توانید کارهای مربوطه را از طریق کارگزار امور زیارتی انجام دهید.

در صورتی که بخواهید ویزای گروهی بگیرید، می توانید فقط یک نفر از گروه را بفرستید تا کارها را انجام دهد. با این حال زمانی که ویزای گروهی را بگیرید، کسی حق ندارد تا به صورت انفرادی از مرز رد شود و باید حتما همراه بقیه ی گروه باشد. معمولا این ویزا در مدت ۴ روز صادر می شود.

چند نکته از سفارت عراق

در صورتی که ویزای گردشگری را از سفارت عراق بگیرید، ویزایتان بین یک الی ۳ ماه اعتبار دارد و بعد از این مدت اعتبار آن ساقط می شود.

اگر مدارکتان کامل باشد و موقع ارائه مدارک به صفارت عراق نقص مدرک نخورید، معمولا تا زمان ۴ روز ویزا برایتان صادر می شود.

در صورتی که مدارکتان کامل نباشد و به عبارتی نقص مدرک بخورید، باید دوباره برای ویزا اقدام کنید.

موقع مراجعه به سفارت عراق وسایل اضافی همراهتان نبرید.

دانستنی هایی از ویزا که هر کسی باید بداند

برا این که بتوانید به کشور وارد شوید، اول از همه باید اجازه ی ورود بگیرید. چطور؟ باید به سفارت کشور مورد نظر در کشور خود رفته و بعد از ارائه ی مدارک خواسته شده منتظر ویزا ماند. در واقع وجود همین ویزا یعنی اجازه ورود به کشور مورد نظر، یعنی این که شخصی از نمایندگان آن کشور تایید کرده که شما شرایط لازم را برای ورود به آن کشور دارید.

یک نکته که باید قبل از هر چیزی بدانید این است که درخواست برای ویزا بدون این که پاسپورت داشته باشید، بی معنی است یعنی باید اول پاسپورت داشته باشید و بعد برای ویزا اقدام کنید چرا که یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزا، ارائه ی پاسپورت است. البته برای ورود به همه ی کشوها ویزا لازم نیست و پاسپورت کفایت می کند، در واقع این موضوع به خاطر تفاهم نامه های لغو روادید است که در حال حاضر برای ایران، ویزای بعضی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی برداشته شده است.

ویزا دارای انواع مختلفی است. بستگی به این دارد که شما برای چه هدفی عازم کشور مقصد باشید، مثلا بخواهید برای اهداف توریستی به آن کشور بروید یا اینکه هدفتان از رفتن به آن کشور اقامت، اهداف ادامه تحصیل، کاری، پژوهشی و… باشد.

البته ویزاها از چندین نظر دسته بندی می شوند که مورد بالا یکی از موارد آن بود. ویزاها از نظر تعداد دفعات ورود و خروج هم به دو نوع سینگل (Single) و مالتیپل (Multiple) دسته بندی می شوند که ویزای سینگل یعنی این که شما با داشتن آن فقط یک بار حق ورود به آن کشور را دارید و در صورت خروج از آن کشور، ویزایتان باطل نمی شود.

ویزای مالتیپل هم این امکان را دارید تا چندی بار به آن کشور ورود و خروج کنید و در این مورد محدودیتی ندارید، البته تا زمانی که ویزایتان اعتبار داشته باشد.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 6 مرداد 1397 - 15:40:1